در شورای رفاه استان مطرح شد


افزایش ۵.۲ درصدی تعداد بیمه‌شدگان استان کرمان

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: ۴۹ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری کمتر است و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش یافته است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، محمود شیخ‌شعاعی امروز ۲۷ تیرماه در شورای رفاه استان کرمان گفت: قبل از انقلاب حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند؛ اما در حال حاضر به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

 او ادامه داد: ۴۹ درصد مردم استان کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که از میانگین کشوری کمتر است و در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۵.۲ درصد تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش‌یافته است.

 شیخ‌شعاعی از افزایش یک‌درصدی کارگاه‌های استان کرمان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: ۲۶ شعبه اصلی و هشت کارگذاری و… داریم.

 مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: ۱۳۲ هزار مستمری‌بگیر در استان داریم که با خانواده‌هایشان بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌شوند. ضمن آنکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

 وی از هوشمندسازی تأمین اجتماعی سخن به میان آورد و اظهار کرد: ۵۷ خدمت از تأمین اجتماعی در بستر اپلیکیشن “تخمین من” ارائه می‌شود.

 شیخ شعاعی خط‌قرمز تأمین اجتماعی را نارضایتی بیمه‌شدگان دانست و بیان کرد: تأمین اجتماعی استان کرمان در سه‌ماهه اول امسال در شاخص رضایتمندی ارباب‌رجوع رتبه اول را در بین سازمان‌های تأمین اجتماعی کل کشور کسب کرده است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان کرمان نیز در این نشست گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان بازنشسته هستند.

 او با انتقاد از مدیران کلی که به بازنشستگان بی‌توجه هستند، اظهار کرد: بی‌توجهی به جامعه بازنشستگان دردآور است.

 علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

 او ادامه داد: کرمان جزء استان‌هایی است که خدمات آن حداقل استانداردها را دارد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: تا دو سه سال پیش شرکت‌های اقتصادی و خیرین به بهزیستی کمک می‌کردند؛ اما از سه سال قبل مؤسساتی که با ما تعامل داشتند و بخش اعظم هزینه‌های خدمات ما از محل کمک‌های خیرین و شرکت‌های اقتصادی پرداخت می‌شد، کمتر شده و بهزیستی دچار مشکل شده است.

 او با بیان این مطلب که ۲۵۰ مرکز شبانه‌روزی در استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه برخی از ما ناخواسته رخدادهای بد را فرهنگ‌سازی می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106648
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.