فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد


افزایش ۱۴ درصدی جرایم در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به از افزایش ۱۴ درصدی جرایم در فضای مجازی خبر داد و افزود: ۷۵ درصد از جرایم فضای مجازی در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بر اساس فوریتی یا غیرفوری بودن تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود به تماس‌ها رسیدگی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، نشست خبری سردار فرشید فرمانده انتظامی کرمان به مناسبت روز خبرنگار در روز سه، شنبه هفتم شهریورماه ساعت ۱۰ صبح در سالن کوثر ستاد انتظامی، با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

 فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۷ درصدی سرقت‌ها در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروهای شوتی توقیف کرده‌ایم و ۹۱ درصد قتل‌ها در استان کرمان کشف شده‌اند.

 فرشید همچنین از افزایش ۱۴ درصدی جرایم در فضای مجازی سخن به میان آورد و بیان کرد: کشف ۷۵ درصد جرایم فضای مجازی را در استان کرمان داریم.

 وی از افزایش ۳ درصدی تصادفات فوتی و ۲ درصد جرحی در استان کرمان طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر فوتی درون‌شهری و بیش از ۳۸۰ نفر فوتی در جاده‌های استان کرمان داریم که برای ما سنگین است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه برخی از تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود فوریتی و برخی غیر فوریتی است بیان کرد: مأموریت‌های پلیس تقسیم‌بندی‌شده است. بعضی از مأموریت‌های ما فوریتی است برخی فوریتی نیست. تماس‌هایی هم که با ما گرفته می‌شود به ۲ دسته فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود و بر اساس همین دسته‌بندی در اولویت قرار می‌گیرند. از ابتدای امسال، بیش از یک میلیون تماس انجام شده که ۳۵ درصد آن عملیاتی شدند.

او با بیان اینکه ما برای هر بیماری با مرکز اورژانس تماس نمی‌گیریم ادامه داد: گاهی گله‌مندی‌هایی وجود دارد که مطمئن باشید اگر اطلاع‌رسانی کنیم آن گله‌مندی هم کم می‌شود. فردی ماشینش را پارک می‌کند ۱۰ دقیقه بعد سرقت اتفاق می‌افتد این برای ما مأموریت فوریتی است. اما شهروندی شب گذشته ماشینش را پارک کرده است و صبح روز بعد با ما تماس بگیرید دیگر فوریتی نیست؛ اما همکاران ما در محل حاضر خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: می‌طلبد شهروندان در موارد اورژانسی و فوریتی تماس بگیرند تا نیرو‌های ۱۱۰ در انجام ماموریت‌های اورژانسی و فوریتی تاخیر نداشته باشند و به موقع در صحنه حاضر شوند. باید گسترش شهرنشینی را در نظر بگیریم. عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم احترام‌گذاشتن به حقوق دیگران باعث خیلی از مشکلات و درگیری‌ها در شهر می‌شود.

او ادامه داد: تنها سازمانی که بیشترین ارتباط را با مردم را دارد پلیس است. ما ۱۲۰ مأموریت تعریف شده داریم و در بخش خدمت‌رسانی بالغ بر چند میلیون خدمت به مردم و هم‌شهری‌هایمان سالانه انجام می‌دهیم.

فرمانده انتظامی استان گفت: بیش از ۱۳ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای که ۷۰ درصد به صلح و سازش منجر شده در مراکز مشاوره و کلانتری‌ها انجام شده است.

ارتباط بین پلیس و رسانه در آگاهی بخشیدن به جامعه مؤثر است

معاون اجتماعی پلیس با بیان اهمیت حضور رسانه در کمک به پلیس گفت: اگر موضوع و مشکلی در جامعه پیش می‌آید بهتر است رسانه‌ها به‌عنوان کسانی که ارتباط مستقیم با مردم دارند اول با ما ارتباط بگیرند و سپس در صورت پاسخگو نبودن ما مطالبه خود را داشته باشید؛ اما متأسفانه گاهی پیش می‌آید بدون ارتباط‌گیری و سؤال از پلیس و بر اساس برخی جانب‌گیری‌ها و نظرات شخصی موضوع را رسانه‌ای می‌کنند و این خود مشکل بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: باتوجه‌به مشکلاتی که در جامعه و فضای امروزی وجود دارد بحث اطلاع‌رسانی بسیار مهم است و می‌تواند تأثیرات خوبی داشته باشد تا جامعه به سمت اشتباه نرود.

معاون اجتماعی پلیس افزود: هرچه که رسانه‌ها به ما در حوزه اطلاع‌رسانی جرم‌های اجتماعی کمک کنند حتماً ما راحت می‌توانیم از این جرم‌ها جلوگیری کنیم و لازمه‌اش همکاری مردم با پلیس است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.