امضای قرارداد طرح مطالعاتی گسل‌های شهر جیرفت

به گزارش کرمان‌نو، در نشستی با حضور رییس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی, مدیر کل بحران استانداری ،مدیر کل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان، نماینده مردم شهرستان جیرفت و عنبرآباد در مجلس و فرماندار جیرفت قرارداد مطالعه گسل‌های محدود شهر جیرفت امضا شد.

به گزارش کرمان‌نو، در این نشست رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از دغدغه این مرکز در خصوص مسایل ژئو تکنیک و موضوع مطالعات حریم گسل در شهرها صحبت کرد و گفت: در راستای انجام شناسایی حریم گسل‌ها این مطالعات در ۹ شهر در حال انجام است و جیرفت دهمین شهر برای انجام این مطالعات انتخاب شده است.

محمدمهدی حیدری عنوان کرد: پیش نیاز شهر سازی انجام طرح‌های مطالعاتی است که در نتیجه آن حریم‌های گسل مشخص شود تا از احداث ساختمان‌های حساس روی این محدوده‌های پر خطر جلوگیری شود .

او ادامه داد: انجام طرح مطالعاتی گسل‌های جیرفت برای برای الحاق ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهر ضرورت دارد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در مطالعات حریم گسل جیرفت باید از توان استان استفاده شود و از ظرفیت ، اساتید و کارشناسان زمین شناسی استان بهره ببریم، این موضوع باعث مدیریت زمان و انجام سریعتر مطالعات می‌شود.

حیدری در رابطه با درخواست ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات لرزه نگاری توضیح داد: در بعضی استان‌ها با احداث دفتر و انجام تعاملات مربوطه این ضرورت برطرف شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این نشست عنوان کرد: دراین طرح مطالعاتی حریم گسل‌های شهر جیرفت شناسایی و مشخص می‌شود و این امکان را فراهم کرده تا جانمایی شهرک‌های مسکونی، صدور پروانه و واگذاری اراضی طبق ضوابط و با حساسیت صورت گیرد.

محمد ساردویی عنوان کرد: مدت انجام قرارداد ۱۰ماه است و به منظور تهیه نقشه‌ی پهنه‌بندی و تعیین حریم گسل در محدوده و حریم شهر این مطالعات انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104289
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.