انتقال گنبد حرم امام حسین (ع) به کربلا آغاز شد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان صبح امروز دوشنبه چهارم شهریور در ستاد اربعین استان کرمان از انتقال گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) از روز گذشته خبر داد.

کار ساخت گنبد جدید حرم مطهر سیدالشهدا (ع) از سال ۹۴ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر کرمان آغاز شد و با کمک های بی دریغ مردم استان کرمان و همیاری دیگر ایرانیان عاشق اهلبیت (ع) و شیعیان سراسر جهان به پایان رسید.
این گنبد با آخرین فناوری های روز و منطبق با استانداردها ساخته شده و ارتفاع آن ۲۱ متر و نیم و قطر آن حدود ۱۷ متر است که در مقایسه با گنبد کنونی ، حدود هفت متر بلندتر است و قطر آن یک و نیم برابر بیشتر از گنبد کنونی است. در سازه فلزی این گنبد ۹۶ قطعه اصلی و ۲ هزار و ۱۶۰ مفصل با قابلیت جداسازی و مونتاژ دوباره به کار رفته است. برای رفع نقائص احتمالی، این گنبد در کرمان مونتاژ کامل شد و به گفتهعبدالحسین رحیمی،جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در جلسه امروز ستاد اربعین استان،عملیات انتقال این گنبد مطهر توسط 31 دستگاه خودرو و طی 4 مرحله تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری تعداد موکب‌ها به ۳۷ موکب رسیده و ۱۰ موکب نیز مجوز دریافت کردند.

همچنین محمدعلی مجد جانشین مدیریت حج و زیارت استان کرمان نیز گفت: با توجه به توافق بین جمهوری اسلامی و عراق ویزا برای پیاده‌روی اربعین امسال برداشته شده و نیاز به تشکیل دفاتر کنسولگری نیست.
وی با بیان اینکه از اول شهریور ماه ثبت نام آغاز شده و سایت به نیروی انتظامی لینک است، عنوان کرد: زائران می‌توانند از دهم محرم تا پایان صفر اعزام شوند.
مجد با بیان اینکه هزینه بیمه نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، افزود: ۱۱۴ دفتر زیارتی در استان داریم که ۱۴ دفتر موقت اضافه شده و تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در سایت سماح ثبت نام کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32959
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.