بازداشت سه نفر به اتهام پولشویی ،اختلاس و تحصیل مال نامشروع

رییس کل دادگستری استان کرمان از کشف و انهدام یک باند فساد اقتصادی در حوزه توزیع آرد و نهاده های دامی شرکت های عشایری و اتحادیه های روستایی حواله های دولتی نانوایان در جنوب استان کرمان خبرداد.

یدالله موحد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:در این رابطه 3 متهم شامل رییس و کارمند یک شرکت و مسئول فروش یک کارخانه تولید آرد بازداشت شده اند و در خصوص سایر متهمان پرونده تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به اینکه این افراد به اتهام پولشویی، اختلاس،تحصیل مال نامشروع از طریق شبکه ای و پولشویی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند،تاکید کرد:دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی ندارد و با افراد در هر پست و جایگاهی بدون اغماض برخورد می نماید.

موحد اضافه کرد:این شبکه با استفاده از دریافت حواله های دولتی تخصیصی به عشایر و روستائیان و نانوایان و فروش آن ها به شبکه های دلال در بازار آزاد با استفاده از جعل در ۶ سال گذشته بالغ بر 2میلیون 252 هزار و 840 کیلوگرم آرد و 698 هزار و 26 کیلوگرم نهاده های دامی یارانه ای عشایر و روستائیان را وارد بازار آزاد نموده و حقوق عشایرو روستائیان را تضییع نموده اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت:گردش وجه حاصل از فروش خارج از شبکه آرد و نهاده های دامی یارانه ای این شبکه در مجموع بالغ بر 38میلیارد ریال بوده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان در پایان از ورود به موقع مقامات قضایی در جنوب استان و همچنین مجاهدت های خاموش پاسداران گمنام امام زمان (عج)در سازمان اطاعات سپاه استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.