بازدید بیش از‍ ‍ ۳۱۷ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری بم

کرمان‌نو- فرماندار بم گفت: تاکنون بیش از ۳۱۷ هزار و ۱۸۰ نفر از مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، مذهبی، مناطق طبیعی و گردشگری، نوروزگاه‌ها و نمایشگاه‌های این شهرستان بازدید به عمل آورده اند.

به گزارش روز جمعه کرمان‌نو و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بم محمد برزنگ افزود: این تعداد مسافر نوروزی تا پایان روز چهارشنبه نهم فروردین از ارگ تاریخی، امامزاده‌ها و قنوات، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، منطقه گردشگری دهبکری ، نمایشگاه باستانشناسی بم و نمایشگاه ها و نوروزگاه های این شهرستان بازدید کردند.

او اظهارداشت: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۳۰ نفر از امامزاده‌ ها و اماکن مذهبی، ۳۷ هزار و ۰۹۳ نفر از ارگ تاریخی بم، ۱۹ هزار و ۹۲۷ نفر از منطقه گردشگری دهبکری، ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از ارگ جدید بم و ۲۶ هزار و ۸۲۸ نفر از نمایشگاه باستانشناسی بم، ۸ هزار و ۱۰۲ نفر قنوات جهانی و ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ از نوروزگاه ها و نمایشگاه های صنایع دستی و ایستگاه‌های استقبال بازدید کرده اند.

به گفته او تاکنون ۲۰ هزار و ۶۳۴ نفر در بم اقامت شبانه داشتند.

IMG 20230331 102321 505

او بیان کرد: ۶ هزار و ۸۱۰ نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش، ۳ هزار و ۴۵۵ نفر در هتلها، مهمانپذیر ها، بومگردی ها و سایر مراکز اقامتی و ۱۰ هزار و ۳۶۹ نفر در کمپ چادری اسکان یافته اند.

فرماندار بم ادامه‌داد: در بازدید از نمایشگاه و برنامه های جشنواره ارگ جدید بم نیز تاکنون ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر حضور یافتند و از این منطقه گردشگری بازدید کردند.

او خاطرنشان‌کرد: شهرستان بم به عنوان یکی از قطب های گردشگری و اقتصادی استان کرمان با موقعیت جغرافیایی ویژه خود هر ساله پذیرای جمع کثیری از گردشگران و مسافران نوروزی است.

برزنگ از تلاش مجدانه و صمیمانه اعضای ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بم به ویژه ستاد اسکان آموزش و پرورش، اداره میراث‌فرهنگی، پایگاه های میراث جهانی بم و قنوات بروات، دانشگاه علوم ‌پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری و شورای اسلامی بم و بروات و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تقدیر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102713
1 نظر
  1. اسما می گوید

    این اعداد بیش از حد زیاد و غیرقابل باور هستند. آیا واقعا این تعداد افراد به اماکن تاریخی و گردشگری بم رفته‌اند؟ یا این اعداد توسط مقامات محلی برای جذب گردشگران بیشتر، بیش از حد افزایش داده شده‌اند؟ به نظر می‌رسد که این اعداد بیشتر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده شده‌اند تا واقعیت را نشان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.