بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان تدوین می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت در صدر جرایم کشور است، گفت: بزودی بانک اطلاعاتی مجرمین و سارقین استان کرمان تدوین خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه سرقت در صدر جرایم کشور است، گفت: بزودی بانک اطلاعاتی مجرمین و سارقین استان کرمان تدوین خواهد شد.

به گزارش کرمان نو، سیدمهدی قویدل در جلسه تهیه بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان بیان کرد: بنا داریم پنج جرم از جرایم اولویتی استان را در دستور کار قرار داده و در این خصوص اقدامات تحلیلی، تحقیقی و اجرایی انجام دهیم.
وی با اشاره به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از مجرمین استان، تصریح کرد: با تهیه بانک اطلاعاتی می توان طبق آمار؛ نتیجه گیری، تحلیل و رصد موضوعات را انجام داده و بدنبال آن به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در کوتاه مدت و درازمدت پرداخت.
قویدل تاکید کرد: با عنایت به رویکرد معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مبنی بر انجام اقدامات اثرگذار و زودبازده که مسئول سازی اجتماعی را در پی دارند و همچنین با توجه به اینکه اولویت اول کشور سرقت است، در این راستا نخستین اقدام ما تهیه بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان خواهد بود.
این مقام قضایی سپس به اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته و محصولات کشاورزی در استان کرمان نیز اشاره و یادآوری کرد: خوشبختانه این طرح با موفقیت حداکثری  در استان انجام و به الگویی در کشور تبدیل شده است، بطوریکه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خواستار اجرایی شدن این طرح به صورت عمومی در کل کشور هستند.
قویدل در ادامه احساس ناامنی و بسیاری مشکلات دیگر را از پیامدهای منفی ازدیاد سرقت بیان کرد و افزود: باید اجرای راهکارهای پیشگیری از سرقت در دستور کار همه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: در تهیه بانک اطلاعاتی سارقین؛ مسئله فراوانی و نوع جرم، چگونگی ارتکاب جرم، مشخصات شناسنامه ای افراد، وضعیت تاهل آنها، بومی یا غیر بومی بودن، حاشیه‌نشین یا شهرنشین بودن سارق، فرزند طلاق بودن،  نوع سرقت به صورت باندی یا غیر بندی بودن، موردی یا مستمر بودن سرقت، سابقه کیفری افراد و…  مورد نظر قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: حداکثر ظرف یک ماه آینده بایستی بانک اطلاعاتی سارقین و مجرمین استان تهیه و از این ظرفیت به صورت کاربردی جهت کاهش سرقت ها استفاده شود، ضمن اینکه در کنار پیشگیری های وضعی، امنیتی، انتظامی به سایر ابعاد پیشگیری نیز توجه داشته باشیم و به نوعی بر مسئول سازی، مطالبه‌گری و نظارت بر حذف مولفه های جرم تمرکز کنیم تا موارد به نتیجه مطلوب رسیده و مشکلات بدون تعارف مطرح و پیگیری شود.
قویدل رویکرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان را تعاملی و علاقمند به استفاده از همکاری و مشارکت شهرستان‌ها عنوان و بیان کرد: در این طرح با همکاری همه دستگاه های مربوطه در مرکز استان و شهرستان ها در نهایت به صورت کاملاً شفاف و منسجم افراد سارق شناسایی و رهگیری شده و سطح امنیت و میزان رضایتمندی مردم نیز ارتقاء خواهد یافت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85146
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.