در مراسم بازگشایی بانک سپه شعبه ارگ جدید بم،


بانک سپه رتبه اول کشوری را در پرداخت تسهیلات تکلیفی به دست آورد

کرمان‌نو- مدیر بانک سپه منطقه کرمان گفت: بانک سپه در بحث پرداخت تسهیلات تکلیفی در کشور رتبه اول را کسب کرد و در استان نیز نزدیک به یکهزار و ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در حوزه های مختلف اشتغال، ازدواج،درمان و کارآفرینی پرداخت کردیم.

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو، یاسر پورابراهیمی در مراسم بازگشایی شعبه ویژه بانک سپه ارگ جدید بم افزود: بانک سپه در کنار فعالیت‌های کلان تجاری، اقتصادی و بزرگی که دارد موضوعات خُرد، قرض‌الحسنه و خدمت‌رسانی به مردم را فراموش نکرده است و رتبه اول خدمت گذاری را در سطح استان کسب کرده‌ایم.

او اظهارداشت: در آستانه قرعه کشی جشنواره قرض الحسنه قرار داریم و امیدواریم بتوانیم منابع خوبی را از سطح تجار، کسبه، بازاریان و مدیران شرکت‌های بزرگ جذب کنیم زیرا به پشتوانه یک قرن تجربه افتخار و برند ما خدمتگزاری است .

او عنوان کرد: بانک سپه سال‌ها در مجموعه ارگ جدید خدمت‌گذاری می‌کرد که در سال۹۵ با شعبه مرکزی بم ادغام شد و فعالیت‌های مجموعه‌ها با شعب شهرستان بم و مرکز کرمان ادامه داشت اما پُررنگ نبود.

او ادامه داد: در زمان مدیریت جناب شهسوارپور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و با نگاه بلند و مدیریت توسعه مندی که دارند اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است و در راستای آن و طی توافقاتی که انجام شد مقرر گردید شعبه موقتا راه اندازی شود .

پورابراهیمی تاکیدکرد: در بحث جشنواره حساب‌های قرض الحسنه بانک سپه، بعد از مدت‌ها بی توجهی و کمرنگ شدن به سنت قرض الحسنه، بانک سپه بر این شد طی جشنواره‌ای، به احیای سنت  قرض الحسنه بپردازد .

photo6021116220

بانک سپه بازوی توانمند نظام اقتصادی کشور

او توضیح داد: بانک سپه قریب به یک قرن در عرصه بانکداری به عنوان بازوی توانمند نظام اقتصادی کشور در حال فعالیت است و این بانک را به عنوان یک بانک اقتصادی و تجاری میشناسند .

مدیر بانک سپه منطقه کرمان تصریح کرد: در این سال ها هر زمان نیاز به حضور بانک سپه بوده ورود کرده است و اکثر شرکت‌های بزرگ سیمان سهامدار آن‌ها بانک سپه است همچنین در خرید تضمینی گندم و در بحث صنایع و خام فروشی و محصولات فولادی نیز حضور قدرتمندی داشته است.

به گفته او در بحث ساماندهی آرد و نان کشور معروف به طرح نانینو، علیرغم اینکه بانک درگیر مسائل ادغام بود اما بانک سپه ظرفیت اجرا و پیاده سازی این طرح  را داشت زیرا این طرح برای دولت ، نظام و ریاست جمهوری بسیار با اهمیت بود .

او خاطرنشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها که جزو فعالیت‌های کلان کشور است اما بانک سپه حوزه فعالیت‌های خ،رد و اصناف خود را نیز فراموش نکرده است و در کنار بازاریان، تجار ، کسبه و اصناف بوده و به این موضوع افتخار می‌کند .

پورابراهیمی گفت: فارغ از بانک‌داری شرکتی و کلان اگر از منظر منابع نیز بخواهیم توجه کنیم منابع بانک به دو دسته تقسیم می شوند یکی منابع گران قیمت و دیگر حسابی هایی هستند که بانک بابت آن ها سودی نمی دهد .

او می گوید حساب‌های قرض‌الحسنه به جهت بهره‌مندی از بُعد معنوی و برکات آن است زیرا هیچ امتیازی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و حساب‌های قرض الحسنه مشمول امتیاز وام نمی شوند و برای احیای این سنت، بانک سپه بر آن شد تا جشنواره ای را راه اندازی کند.

او افزود: بانک سپه همیشه در بحث‌های عام المنفعه حضور داشته است به طور مثال احداث مدرسه تدبیر سپه از محل مسئولیت‌های اجتماعی در شهرستان محروم ریگان و همچنین در زمان شیوع ویروس کرونا اهدای تبلت به دانش آموزان و تامین جهیزیه در شهرستان ریگان ورود کرده است .

بانک سپه یک بنگاه اقتصادی است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت:بانک‌ سپه یک بنگاه اقتصادی است و اگر یک مجموعه اقتصادی بخواهد فعالیت کند بهترین نقطه جایی است که اقتصاد در آن مکان در حال انجام است و رشد توسعه ای که رخ می دهد مطمئنا مناطق ویژه نقش بسیار مهمی دارند و البته منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نه تنها در استان بلکه در کشور جایگاه ویژه ای دارد .

هادی شهسوارپور در مراسم بازگشایی شعبه ویژه بانک سپه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود: آمارهایی که ارائه می شود گویای این جریان است که یکی از موفق‌ترین بنگاه های اقتصادی در کشور چه در زمینه اشتغال پایدار چه در زمینه تولید ، رشد و توسعه صنعتی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم است .

به گفته او عمده فعالیت شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید خودرو است که از نیازهای اساسی کشور است .

او ادامه‌داد: با توجه به سیاست‌ها و چشم انداز آینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ، در این منطقه قطعا اتفاقات بهتری رخ می دهد و شاهد رشد روزافزون توسعه اقتصادی خواهیم بود .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم توضیح داد: سال گذشته ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید شد و رکورد تولید خودرو شکسته شد که عمدتا مربوط به دو خودروساز بزرگ کرمان موتور و مدیران خودرو بود .

شهسوارپور خاطرنشان کرد:سال گذشته گردش مالی این منطقه بالغ بریکصد هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل آن بیش از ۲ برابر شده است و برنامه ای که امسال برای تولید خودرو است رشد اقتصادی مجموعه را ۲ برابر افزایش خواهد داد.

به گفته او مجموعه ارگ جدید بم رشد ۹۰ درصدی در این چهار ماه نسبت به سال گذشته داشته است که در مقایسه با رشد کشور که سه درصدی است و رشد خوبی هم است اما رشد منطقه ویژه اقتصادی در زمینه صنعت و تولید۳۰برابر متوسط کشوری است .

او می گوید در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام «رشد تولید و مهار تورم » نامگذاری شده است این مجموعه با همت تمام توانسته در جهت تحقق این شعار فعالیت کند .

شهسوارپور تصریح کرد: از سیاست‌های آینده این مجموعه که در جهت توسعه آن با الحاق دوهزار هکتار به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید صورت می‌گیرد بحث ایجاد قطعه سازی که نیاز شرکت‌های خودروسازی است و همچنین تامین مسکن کارگران و کارکنان این منطقه، که بیش از ۱۵هزار نفر به صورت مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند در بحث مسکن آن ها نیز فعالیت کنیم .

او گفت:از هر بنگاه اقتصادی که بخواهد در این مجموعه فعالیت کند استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم در ۱۰ سال آینده هآب تولید خودروی کشور را در این منطقه ایجاد کنیم .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107179
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.