مدیرکل کمیته امداد استان کرمان:


با ظرفیت‌های موجود در کرمان می‌توان فقر را ریشه‌کن کرد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: مشکلات زیادی با توجه به تحریم‌ها و دیگر مشکلات ناشی از آن در کشور وجود دارد اما با ظرفیت‌های موجود در کرمان می‌توان فقر را در این استان ریشه‌کن کرد.

به گزارش کرمان نو، یحیی صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی موجود در مجموعه کمیته امداد با تلاش و مجاهدتی که صورت گرفت، اقدامات خوبی انجام شد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی  افزود: تاکنون اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی ایجاد شده است؛ حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌های اشتغال شده و برای اولین بار در سطح کشور برای بحث خوراک دام اقداماتی انجام شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.
صادقی ادامه داد: یک کار جدید هم تحت عنوان رویداد کارآفرینی با همکاری جهاد دانشگاهی کرمان ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد انجام شد که در این رویداد کلاس‌های مهارت و اشتغال برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: کاری دیگری که در مجموعه کمیته امداد انجام می‌شود این است که سعی شده ضمن پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون‌های استخدامی افراد تحت پوشش، کلاس آموزشی برای آمادگی در این آزمون برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما حق بیمه ۳۸۰۰ نفر را پرداخت می‌کنیم و ۳۲۰۰ نفر هم مشمول بیمه عشایر هستند که از مجموع این تعداد ۴۰۰ نفر امسال از پوشش کمیته امداد خارج شده و تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.
صادقی اظهار کرد: این افراد عمدتا کسانی هستند که توان ایجاد طرح اشتغال ندارند وگرنه برای افرادی که توانایی داشته باشند سعی در ایجاد اشتغال و قطع فقر بین نسلی است.
وی در رابطه با حمایت از کودکان مبتلا به سوءتغذیه تشریح کرد: ۹۵ درصد این کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند؛ وقتی به کمیته امداد گزارش کودکان یا مادران بارداری که سوءتغذیه دارند اعلام می‌شوند کسانی که به دلیل فقر مالی به این بیماری دچار شده باشند تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.
صادقی گفت: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به استقرار سامانه هوشمند اضافه کرد: این سامانه ظرفیت خوبی برای دریافت خدمات غیرحضوری ایجاد کرده است تا مددجو درخواست خود را به صورت غیرحضوری ثبت کند؛ در این سامانه همچنین برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند ظرفیتی ایجاد شده که افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند و در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند میزان اموال‌شان نشان داده می‌شود.
وی از  ۴۱ هزار و ۱۰۰ نفر دانش‌آموز تحت پوشش خبر داد و گفت: همچنین ۴۶ میلیارد تومان ودیعه مسکن، تأمین ۳ هزار و ۶۹۰ فقره جهیزیه که بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان برای ان هزینه شده از جمله دیگر اقدامات هستند.
صادقی تصریح کرد: معافیت مددجویان از پرداخت آب و برق و گاز و برای یک بار از حق انشعاب هم معاف هستند که اسامی ۸۶ هزار خانواده به شرکت‌های مربوطه معرفی شده است.
وی در خصوص جبران خسارات سیل افزود: ۱۰ میلیارد تومان هم تاکنون صرف جبران این خسارات شد.
صادقی با اشاره به مرکز نیکوکاری ناباروری عنوان کرد: تاکنون ۲۰۰۰ نفر برای استفاده از خدمات این مرکز برای درمان ناباروری ثبت‌نام کردند.
وی تأکید کرد: مشکلات زیادی با توجه به تحریم‌ها و دیگر قضایا در کشور وجود دارد اما با ظرفیت‌های موجود در کرمان می‌توان فقر را ریشه‌کن کرد.
صادقی در رابطه با برنامه‌های هفته نیکوکاری گفت: ۱۴ اسفند به عنوان آغاز هفته نیکوکاری است اما جشن نیکوکاری از ۱۲ام اغاز می‌شود. روز ۱۳ام که نماز جمعه هست و برنامه در مصلاها برگزارشده و میز خدمت هم‌خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: روز شنبه برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح سامانه مذکور با حضور ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس و زنگ جشن نیکوکاری در مدارس اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به طرح جدید همسایه مهربان گفت: در پایان سال که برخی وسایل خانه را تعویض می‌کنند وسایل قدیمی خود را می‌توانند در اختیار کمیته امداد برای افراد تحت پوشش قرار دهند.
وی تأکید کرد: برنامه و فعالیت‌های جشن نیکوکاری تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85835
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.