برگزاری دوره آموزشی مدیریت دانش در شرکت گاز استان کرمان

کارگاه آموزشی مدیریت دانش با حضور اعضای کمیته مدیریت دانش، و جمعی از همکاران جهت تشریح مبانی مدیریت دانش در سالن کنفرانس شرکت گاز استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان مهندس فلاح ضمن اشاره به دریافت تقدیرنامه دوستاره تعالی سازمانی در سال 97 توسط شرکت گاز استان کرمان مطالبی را در خصوص تعریف مدیریت دانش و مفهوم دانش  ایراد کردند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان افزودند دانش و اطلاعات موجود در دنیا هر دوسال یکبار دوبرابر می گردد که این موضوع باعث پیچیده تر شدن دانش  و همچنین کوتاهی بازه عمر دانش ها می گردد.  رشد روزافزون دانش و ضرورت شناسایی و انتقال آن ایجاب می کند که سازمان ها از راهکارهایی نوین به منظور ساماندهی شرایط موجود استفاده نمایند. در واقع اهمیت کسب و جذب ،
ذخیره سازی، بازیابی و رساندن دانش به متقاضی آن در دنیا بقدری افزایش یافته است که سازمان ها امکان دستیابی سریع به دانش های مورد نیاز خود را لازمه ادامه بقای خود می دانند که جهت دستیابی به این مهم نظام یکپارچه مدیریت دانش شکل گرفته است.

ایشان ادامه دادند  با توجه به اهمیت نفت و گاز در سبد انرژی استفاده بهینه از منابع آن بسیار با اهمیت است به همین دلیل جهت بهینه نمودن بهره وری از منابع به کارگیری سیستم های مدیریتی صحیح و استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه کاملا احساس می شود . و از آنجا که در صنعت نفت و گاز تجربه حرف اول را می زند بنابراین به عنوان یک پارامتر تاثیر گذار مدیریت دانش و ارزش افزوده حاصل از این سرمایه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندس فلاح در خاتمه افزودند از دست دادن نیروها در زمان  بازنشستگی ، انتقال ،جابه جایی و حوادث یکی از مشکلات موجود در صنعت نفت و گاز میباشد. که شناسایی راهکارهایی جهت استفاده  بهینه و موثر از تجربیات این افراد یکی از اهداف پیاده سازی نظام مدیریت دانش می باشد. و امیدواریم با نگهداری نیروهای کلیدی و مهم که توانایی انتقال دانش و تجربه خود را به طور موثر به دیگر کارکنان دارند، تاثیر خوب و بسزایی در اجرای طرح مذکور داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36016
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.