سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد


بستری ۲۰۱ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان/ قرنطینه بی ای ۵، ۱۰ روز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر ۲۰۱ مورد بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمان داریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکترمهدی احمدی نژاد صبح امروز اول مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: سویه BA۵ مسری ترین ویروس کرونا است که حتی از سرخک نیز مسری تر است و باید واکسیناسیون دز یادآور صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته در استان کرمان تست ۵۱ درصد مراجعین سرپایی مثبت شده، افزود: همچنین در بیماران بستری در هفته قبل ۳۸ درصد تست ها مثبت بوده و روند ابتلاء به بیماری رو به افزایش است.

احمدی نژاد بیان کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا در استان کرمان ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۰ درصد نوبت دوم و ۵۴ درصد نوبت سوم است و برای تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا ۲۷ هزار و ۴۴۶ نفر مراجعه کننده داشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر ۲۰۱ مورد بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان کرمان داریم که ۷۱ مورد در شهر کرمان است که بسیاری از کسانی که وضعیت خوبی ندارند و در کرمان بستری هستند، از شهرستان ها به مرکز استان مراجعه کرده اند.

وی اظهار کرد: در مجموع از کل بستری های استان، ۵۲ نفر در آی سی و یو بستری و ۱۷ نفر تحت ونتیلاتور هستند ضمن اینکه فوتی های ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان سه نفر بودند و در چند روز گذشته ۱۰ نفر فوتی داشتیم.

احمدی نژاد افزود: عمده فوتی ها یا دارای بیماری زمینه ای بوده یا پوشش واکسیناسیون آنها درست نبوده است.

وی در پایان تصریح کرد: مدت قرنطینه افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا حتما ۱۰ روز باید لحاظ شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92597
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.