بهبودی بیش از ۵۵ هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر در کرمان

عباس صادق زاده با اشاره به خدمات موثر دولت تدبیر و امید در پیشگیری از اعتیاد گفت که تعداد ۳۲۸ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که ۷۱ مرکز زیر نظر اداره کل بهزیستی استان و مابقی در کنترل دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می کنند.
وی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی و اجرای طرح اجتماع محور از طریق مردم و سازمان های مردم نهاد اشاره و افزود که ۱۷ مرکز برای پیشگیری از اعتیاد در سال ۹۴، به ۵۰ مرکز در سال ۹۵رسیده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت که این اداره کل ۱۵۷ هزار و ۴۵۱ نفر را در مدت یاد شده با آموزش های پیشگیری از اعتیاد در ۲۴۶ محیط شهری، روستایی، اداری و نظامی مورد آموزش قرار داده است.
وی با بیان اینکه سوء مصرف تریاک، حشیش و هروئین از رتبه نخست تا سوم را در استان دارند افزود که بمنظور جلوگیری از افزایش آمار اعتیاد، پیشگیری اولیه در اولویت کار اداره کل بهزیستی این استان است و بهره گیری از ظرفیت های بومی، فرهنگی، آگاهی بخشی و مهارت آموزی به خانواده‌ها بهترین راه مبارزه با مواد مخدر است.
وی تاکید کرد که افراد مصرف کننده مواد مخدر در کرمان رها نمی شوند زیرا در یک فرایند حتی قبل از ورود به مراکز ترک اعتیاد شناسایی شده و تا اشتغال به کار زیر نظر بهزیستی قرار دارند.
صادق زاده ادامه داد که هم اکنون ۱۰ مرکز DIC، چهار مرکز سرپناه شبانه، ۲ مرکز خانه های بین راهی، ۲ مرکز اقامت بلند مدت، ۲۸ مرکز اقامت میان مدت در کرمان وجود دارد و خوشبختانه با توجه دولت تدبیر و امید ساخت این مراکز در حال افزایش است.
وی گفته تیم‌های سیار مراکز کاهش آسیب با حضور در پاتوق‌ها به افراد مصرف‌کننده، خدمات بهداشتی داده و این افراد را به مراکز dic کرمان دعوت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه افراد مصرف کننده مواد مخدر که متمایل به درمان هستند را به مراکز TC می فرستیم گفت که اواخر سال ۹۴تعداد ۲ مرکز TC غیردولتی را در کرمان راه اندازی کردیم و عملیات اجرایی مرکز دولتی نیز آغاز شده است.
وی افزود: «افرادی که به هر علت تمایلی به ترک اعتیاد نداشته و رفتارهای پرخطر دارند می توانند در چهار مرکز سرپناه شبانه در کرمان (۲ مرکز)، بردسیر و سیرجان مراجعه و از خدمات خوابگاهی استفاده کنند».
صادق‌زاده بیان کرد که ۲ خانه بین راهی را برای معتادان بهبود یافته و بی مکان راه اندازی کردیم که در این خانه ها افراد مصرف کننده پذیرش رایگان و خدمات فنی و حرفه ای دریافت کرده و برای دریافت وام اشتغال به سازمان بهزیستی معرفی می شوند.
استان ما به علت قرار گرفتن در موقعیت ترانزیتی قاچاق مواد مخدر جزو استان‌های پر خطر و آسیب پذیر در اعتیاد محسوب می شود لذا با توجه جدی دولت تدبیر و امید و اقدامات روز افزون متولیان پیشگیری و درمان موادمخدر در سال های اخیر گام های موثری در این زمینه برداشته شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13059
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.