به کارگیری مشمولان غایب ازسوی کارفرمایان در راور ممنوع است

رئیس دادگستری شهرستان راور با بیان اینکه به کارگیری مشمولان غائب ازسوی کارفرمایان ممنوع است، گفت: کارفرمایی که نیروی مشمول غایب را به کارگیری کند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان راور با بیان اینکه به کارگیری مشمولان غایب ازسوی کارفرمایان ممنوع است، گفت: کارفرمایی که نیروی مشمول غائب را به کارگیری کند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ابوالفضل فرحبخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور اظهار داشت: مطابق ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، هر یک از موسسات دولتی و غیردولتی، از قبیل: بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه‌ها و… به هر نحوی از نیروی مشمول غایب استفاده کنند، پس از شناسایی از سوی اداره کار، صنعت، معدن و تجارت به محاکم صالحه معرفی می‌شوند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
این مقام قضایی بیان کرد: دفاع و حفظ امنیت، یکی از وظایف حاکمیت است و برای انجام این وظیفه خطیر، از نیروی انسانی جوان و آموزش دیده (سرباز) استفاده می‌شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز گفت: مطابق ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کند.
مجتبی استوار زاده خاطر نشان کرد: مجازات کارفرمایان در خصوص به کارگیری نیروهای مشمول خدمت سربازی برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم بیشتر از هزینه سالانه سه سرباز است.
وی اعلام کرد: به کلیه افرادی که مشمول غایب محسوب می‌شوند و تاکنون به هر دلیلی به خدمت مقدس سربازی نرفته اند، توصیه می شود برای استفاده از خدمات و مشاغل در اجتماع مطابق قانون باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود به واحد وظیفه عمومی مراجعه کنند و در غیر این صورت با متخلفان طبق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84322
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.