بیش از هزار نفر کرمانی متقاضی فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تعداد متقاضیان فرزندخواندگی را تا پایان سال 96 یکهزار و هشت خانواده عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 70 زوج و در مجموع هزار و 87 زوج در این استان متقاضی فرزند خواندگی هستند.

به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز چهارشنبه در نخستین دوره آموزشی ارتقاء توان علمی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده های فرزندپرور افزود: خانواده ها یکی از اصلی ترین ارکان تربیت و آموزش به کودکان و نوجوانان در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اهمیت توان تربیتی خانواده ها به ویژه متقاضیان فرزندخوانده اظهار داشت: روند واگذاری حضانت کودکان به خانواده های متقاضی در کشورهای پیشرفته وابسته به گذرندان دوره های فرزندپروری و کسب تایید از کارشناسان است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به واگذاری 176 فرزند خوانده در سال گذشته گفت: 68 فرزند خوانده از اول سال جاری تاکنون به خانواده های متقاضی این استان واگذار شده است.
وی با تأکید بر نقش مهم و اساسی خانواده ها در تربیت صحیح و اصولی فرزندان که منجر به رفتار صحیح اجتماعی و فردی در بزرگسالی خواهد شد گفت: خانواده ها باید زمینه آموزش و تربیت صحیح فرزندان را فراهم کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء توان علمی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده های فرزندپرور در این استان آغاز شده است افزود: امیدواریم این قبیل دوره ها گامی موثر در مسیر ارتقا سطح رفتار فردی و اجتماعی افراد و نسل آیند باشد.
نخستین دوره آموزشی ارتقاء توان علمی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده های فرزندپرور به همت دفتر شبه خانواده معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان در محل این اداره کل برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.