تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های انتقال آب تا دوری از تغییر اتوبوسی مدیران

در ادامه سوالات رسانه‌ها و پاسخ‌های علیرضا رزم حسینی را می‌توانید بخوانید. ذکر این نکته ضروری است که در این نشست به خبرنگار «کرمان نو» برای سوال پرسیدن نوبت نرسید.

? سوال نشریه نگین کرمان: تا چه میزان در سپردن ۳۰ درصد پست های مدیریتی به زنان متعهد هستید؟

در مورد جاده سازی در زریاب در دهبکری که زیستگاه خرس آسیایی است، چه توضیحی دارید؟

✔پاسخ: ما نمی توانیم استخدام جدید داشته باشیم اما همواره به استفاده از زنان اعتقاد داریم. دستگاه های اجرایی هم باید از زنان در پست های مدیریتی استفاده کنند.

✔پاسخ مدیر کل محیط زیست کرمان: ما با پیگیری های انجام شده جلوی جاده سازی را گرفتیم. اما مجوز داده شده جاده قدیم را بدون بوته کنی بهبود بدیم اما متاسفانه روال کار خوب پیش نرفته.

?سوال روزنامه جام جم در خصوص عقب افتادگی حقوق کارگران زغال سنگ

✔️پاسخ استاندار : در بیست سال گذشته، زغال دولتی بود اما بعدا به بخش غیر دولتی واگذار شد اما متاسفانه فاصله ای بین فن آوری صنعت زغال در ایران و کشورهای دیگر دنیا، سبب ایجاد مشکلات مختلف از جمله عقب افتادگی حقوق کارگران شد اما با پیگیری نمایندگان بخشی از معوقات حل شده است، همچنین هرکدام از شرکت‌های زغال مایل به استفاده از صندوق توسعه ملی باشند، وام به آنها تعلق می‌گیرد.

? سوال نشریه کیمیای شرق: چه برنامه ای برای توسعه مناطق محروم مثل فهرج در شرق استان دارید؟ ساخت ایستگاه راه آهن پس از ۸۰ درصد پیشرفت متوقف مانده. چه زمانی تکمیل می شود؟

✔️پاسخ: پیگیر توسعه مناطق محروم هستیم. با مدیرعامل راه آهن کشور صحبت می کنیم تا ایستگاه راه آهن فهرج سال آینده تکمیل شود.

?سوال نشریه پایان هفته: شاخصی برای بهبود فضای کسب و کار بیان کنید.

✔️پاسخ: طبق آمار اتاق بازرگانی رتبه کرمان از 23 به 8 ارتقا یافته است.

? سوال روزنامه فرهیختگان: در بحث فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش مصرف آب و همچنین چاه های غیرمجاز چه کاری انجام دادید؟

✔️پاسخ: هیچ محدودیتی برای آبیاری تحت فشار در کرمان نداریم. ۴۳ هزار هکتار در شمال کرمان آبیاری تحت فشار اجرا کردیم. در این زمینه رشد ۴۶ درصدی داشتیم. میزان پس انداز در حوزه آب ۲۶۴ درصد رشد داشته است.

بیش از ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است و بیش از ۴ هزار حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شدند که قبلاً این رقم حدود ۲۸۰ چاه بود.

۷۲ میلیون متر مکعب بیلان منفی آب را در کرمان بهبود بخشیدیم.

?سوال نشریه رویش امید: در ادارات جنوب مخصوصا دانشگاه علوم پزشکی، برخورد بدی با اصحاب رسانه دارند.

✔️پاسخ: دانشگاه‌ها باید شفاف عمل کنند، نامه خواهیم زد تا این ارتباط با رسانه‌ها به بهترین نحو ایجاد شود.

?سوال سایت هلیل: نحوه جذب معین‌های اقتصادی چگونه است؟

✔️ پاسخ: هرکسی که در چارچوب نظام کار می‌کند در راستای نفع نظام است. معین ها داوطلبانه می‌آیند. البته برای معین‌های اقتصادی من به دفتر آن ها رفتم و مذاکره کردم و متقاعد شدند در مناطق محروم مسوولیت بپذیرند. این کار خدا بود که آن ها آمدند. البته برخی معین‌ها هنوز در مرحله مطالعه هستند و باید سرعت بیشتری به کار بدهند.

?سوال پایگاه خبری پایا 24: اوایل مسئولیت خود، نسبت به مسئولیت اجتماعی توسط شرکت‌های معدنی انتقاد داشتید، الان نظر خود را مخصوصا در مورد شرکت گل گهر بیان کنید.
?سوال دوم: از شما بعنوان شهردار کرمان یاد می‌شود تا استاندار و اینجور به نظر می‌آید که نگاه به پیشرفت شهر کرمان دارید تا پیشرفت کل استان.

✔️پاسخ: کارهای خوبی شروع کردند مخصوصا در حوزه منابع طبیعی بالغ بر 5 هزار هکتار موافقت نامه امضا کردند اما کافی نیست.

✔️پاسخ سوال دوم: از باغ سنگی نام بردید که باید بدانید آن زمان جاده خاکی داشت اما الان آسفالت شد پس نشان از کار و تلاش دارد و اینکه من شهردار یا استاندار هستم مردم باید قضاوت کنند.

?سوال روزنامه پیام ما: در کرمان با مشکل شدید آب مواجه هستیم اما همچنان دنبال صنایعی هستیم که به آب زیاد نیاز دارند، آیا ایجاد این صنایع منطقی است؟

✔️پاسخ: در حوزه آب، استان کرمان اقلیم خشکی دارد و ما متوسط بارندگی پایینی داریم، علم اقتصاد آب می‌گوید به ازای هر متر مکعب آب، در حوزه کشاورزی بهره وری 800 تک تومان است و در حوزه صنعت 86 هزار تومان است بنابراین باید به سمت پتروشیمی رویم و از گاز طبیعی محصولات پتروشیمی ایجاد کنیم. نقشه راه کشاورزی کرمان این است که مصرف آب در کشاورزی کم شود و آب به صنعت اختصاص یابد. ما نرفتیم چاه جدید بزنیم و از سفره آبی اضافه برداشت نکردیم و به دنبال قراردادهای پتروشیمی هستیم. برای پتروشیمی آب از پساب فاضلاب شهر کرمان تامین می شود و برای آینده هم از خلیج فارس آب خواهیم اورد.

?آیا طرح‌های انتقال آب از دریا قطعا اجرا می شوند؟ اخیرا وزیر صنعت اعلام کرده این کار اشتباه است.

✔️من اظهار نظر اخیر وزیر صنعت را در این باره نشنیدم. ما دریایی با وسعت زیاد در جنوب کشور داریم، کشورهای خلیج فارس چندین برابر ما در حال استفاده از طرحهای توسعه‌ای هستند، طرح‌های انتقال آب مصوبه و مجوز وزارت نیرو دارد و این طرح کارشناسی شده است. بنابراین هرچه آب را به مرکز بیاوریم بهتر از انتقال صنایع است. طرح‌های انتقال آب حتما اجرایی خواهند شد.

?سوال روزنامه کاغذ وطن: دلیل اصرار شما بر انتصاب رییس سازمان صنعت و معدن شمال به عنوان سرپرست صنعت و معدن جنوب چیست ؟ فکر نمی کنید با توجه به حجم بالای کار، اخلال در کار دو سازمان پیش می‌آید؟

✔️ پاسخ: آقای اسکندری نسب از دولت قبل بودند اما ما ایشان را نگه داشتیم. خوب هم کار کردند. وزیر صنعت در سفر بودند که بحث رفتن آقای اسکندری نسب از صنعت و معدن جنوب پیش آمد. انتخاب مدیران کل با پیشنهاد وزیر و تایید استاندار کرمان است. چون اختلاف نظری در انتخاب مدیرکل صنعت و معدن جنوب بود، ما فعلا پیشنهاد دادیم تا فرصت مناسب سرپرست جنوب آقای حسینی نژاد خواهد بود و بعد مدیرکل مستقلی برای صنعت و معدن جنوب انتخاب خواهد شد.

?سوال نشریه ندای اعتدال: بسیاری از افراد گله مندی‌هایی از چیدمان حوزه سیاسی این دولت دارند، در جهت همگرایی احزاب چه برنامه ای دارید؟

✔️پاسخ: ما دولت اعتدالی هستیم، ما نماینده دولت آقای روحانی هستیم و کارنامه انتصابات شفاف است اما گاهی بعضی اصرار بر گرفتن سمت افراد خاصی دارند که چنین چیزی امکانپذیر نیست و باید سلسله مراتب طی شود، مگه دولت احمدی نژاد است که همه مدیران را عوض کنیم، ما اتوبوسی نیامدیم ما دولت تدبیر و امید هستیم. در این دولت کدام شخصیت سیاسی قصد ورود به استان داشت و شورای تامین مجوز نداد، ما مثل مشهد یا بعضی دیگر استانها عمل نکردیم و برای همه افراد گوش شنوا داشتیم و حضور اصلاح طلبان در استانداری کرمان کم نیست.

? سوال نشریه سبزواران: مردم از عملکرد برخی مدیران ناکارآمد در کرمان انتقاد دارند. چرا تغییرات مدیریتی ادارات کل در کرمان کند هستند؟

✔️ پاسخ: عملکرد مدیران دائم ارزیابی می‌شود. اگر به این برسیم که یک مدیر ناکارآمد است، حتما تغییر می کند.

?سوال نشریه حکمت: در سفر اخیر رئیس جمهور به سیرجان، کلنگ راه آهن کرمان_بردسیر_سیرجان زده شد و گفته می‌شود با لابی آقای حسن پور انجام شده است.

✔️پاسخ: در راه آهن کرمان_بردسیر_سیرجان بخش غیر دولتی وارد شده و مذاکرات ما یکسال طول کشید تا توانستیم حدود 70 درصد مشارکت بخش غیر دولتی را جذب کنیم.

? نشریه خرما: چه زمانی معین‌های اقتصادی که اخیرا برای جنوب انتخاب شدند، کار خود را آغاز می‌کنند؟

✔️ پاسخ: بعد از عید تفاهم‌نامه با بانک رسالت و فولاد کرمان برای فاریاب و دوساری بسته خواهد شد و وارد فاز اجرایی خواهند شد.

?سوال سیرجان امروز : از زمان صعود لیگ برتر به لیگ دسته یک، ورزش استان افول کرد، آیا قبول دارید مسیولین استانی باید از ورزش استان بیشتر حمایت کنند؟

✔️پاسخ:در حوزه ورزش مخصوصا فوتبال مشتاقان زیادی وجود دارد، بازی صعود و سقوط دارد، ایده ای وجود دارد و آن این است که یک باشگاه استانی که همه در آن مشارکت داشته باشند مورد توجه و تمرکز قرار گیرد و ان‌شاءالله در سال جدید پیگیری می‌شود.

? خبرگزاری ایرنا: در بحث افزایش اختیارات چه میزان به خواسته‌های خود رسیدید؟

✔️ پاسخ: کارهایی انجام شده اما در کمیته‌ای که وزیر کشور دنبال می‌کنند، به دنبال افزایش اختیارات هستیم. قرار است کمیته افزایش اختیارات استان‌ها از سوی وزیر کشور به زودی ایجاد شود.

?سوال آینده ما: معین‌های اقتصادی منطقه زرند و کوهبنان فعالیت زیادی ندارند و مردم نگران آلاینده بودن پروژه‌ها هستند.

✔️پاسخ: سال آینده پروژه‌های بزرگی در زرند افتتاح خواهد شد و زنجیره زغال، کوک سازی در آن منطقه انجام خواهد شد.

?سوال زنان کویر: بازار قلعه محمود، بازار تاریخی کرمان به تصرف افغان‌‌ها در آمده است

✔️پاسخ: صاحبان آنها نیستند و چندین بار اطلاعیه دادیم و همچنان پیگیر این بازار هستیم.

?سوال بیداری رفسنجان: سوالم در مورد آلایندگی مس سرچشمه و فرماندار غیر بومی رفسنجان است. شهرداری رفسنجان در دوره قبل نیروهایی بدون مجوز گرفتند و همچنین تعداد زیاد افاغنه در شهر.

✔️پاسخ: در مورد فرماندار تذکر خواهیم داد که با رسانه‌ها ارتباط بگیرند و محل اقامتشان در شهر باشد، آلایندگی مس مصوبه سال 95 دولت راه کاری پیش بینی شده و نیاز بوده دریچه نصب کنند و ما با گذاشتن برنامه زمانبندی به آنها فرصت دادیم، نیروهای شهرداری هم باید از طریق آزمون جذب شوند و غیر از این خلاف است. در خصوص تعداد افاغنه هم طرحی توسط وزارت کشور تهیه شده و در حال طی کردن مسیر اداری است و باید در سطح ملی تصمیم گیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.