تعطیل نشدن ادارات به دلیل ناپایدار بودن وضعیت خطرناک | در ساعات اولیه امروز شاخص آلایندگی به 500 رسید

به گفته رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان صبح امروز شاخص آلایندگی در کرمان براثر گردوغبار به مرز 500 رسیده بود، اما باگذشت زمان شرایط در حال بهتر شدن است.

اداره کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان هم در ساعت 9 شاخص آلایندگی را 353 اعلام کرد و گفت: ادارات تعطیل نمی‌شوند.

این در حالی است که شاخص آلایندگی در کرمان امروز از مرز خطرناک گذشته و از سویی در دوم خردادماه سال جاری که شاخص آلایندگی به 273 رسیده بود ادارات تعطیل‌شده بودند.

در پی این موضوع که چرا با گذشتن شاخص آلایندگی هوا از 200 که خطرناک اعلام می‌شود، بازهم ادارات تعطیل نشده‌اند با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان تماس گرفتیم.

رضا جزینی زاده با اشاره به اینکه شاخص آلایندگی در  کرمان در حال بالا و پایین شدن است، در ساعت 10:30، میزان شاخص آلایندگی را 302 اعلام کرد و گفت که در شرایطی که شاخص آلایندگی از 200 بیشتر شود می‌توان ادارات را تعطیل کرد به شرطی که هواشناسی اعلام کند که این جبهه هوا تا 24 ساعت پایدار است.

او تأکید کرد: به دلیل اینکه 24 ساعت پایداری را نداریم، دلیلی بر تعطیلی ادارات نیست و اگر این میزان آلایندگی پایدار بماند، احتمال دارد ادارات امروز زودتر تعطیل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه گذشتن شاخص آلایندگی هوا از 200 به بعد خطرناک اعلام می‌شود، گفت که این وضعیت بیشتر مربوط به گازهایی مثل مونواکسید کربن و … می‌شود.

جزینی زاده خاطرنشان کرد: شاخص آلایندگی 50-0 پاک، 100-50 سالم، 150 -100 ناسالم برای گروه‌های حساس،  200-150 ناسالم برای همه گروه‌ها و 200 به بالا برای همه گروه‌ها خطرناک است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان نیز به «کرمان نو» گفت که شاخص آلایندگی صبح امروز 353 بوده که این شاخص بالا و پایین می‌شود.

مجید سعیدی نیز تعطیلی ادارات را مشروط بر اعلام پایداری این وضعیت هوا تا 24 ساعت آینده از سوی سازمان هواشناسی استان دانست و گفت که هواشناسی اعلام کرده که تا عصر این وضعیت ادامه دارد.

وی در خصوص شرایط حاکم بر وضعیت هوای استان گفته که روز گذشته اعلام کرده بودیم که براثر وزش باد طوفان شن را از مرکز ایران و استان سیستان و بلوچستان داریم که شرق استان و شمال استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افزایش غلظت گردوغبار در جنوب و شرق استان تا فردا

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان هم به «کرمان نو» گفت که در ساعات اولیه صبح امروز که جلسه ستاد بحران استان تشکیل شد شاخص آلایندگی چندین برابر حد مجاز بود و تا مرز 500 در شهر کرمان رسیده بود.

حمیده حبیبی یادآور شد که برای تمام گروه‌های جامعه این وضعیت در مرز هشدار بود.

وی پایدار نبودن آلایندگی هوا در شهر کرمان تا 24 ساعت را تایید کرد و گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که غلظت گردوغبار در شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان و انار تا فردا کمتر می‌شود و احتمالا از وضعیت خطرناک پایین‌تر می‌آید، اما به دلیل شرایط جوی نمی‌توان 100 درصد اعلام نظر کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان نسبت به افزایش غلظت گردوغبار در شرق، جنوب شرق و جنوب استان تا فردا هشدار داد و گفت که غلظت گردوغبار در مناطق ریگان و فهرج بیشتر خواهد شد، در جنوب استان هم مناطقی مثل قلعه گنج و کهنوج احتمال دارد فردا درگیر این پدیده باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20258
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.