رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم:


تغییر سن فوتی های کرونا به ۳۰ سال

کرمان نو- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم با توجه به شدت مسری و واگیردار بودن این سویه ویروس از تغییر سن فوتی ها از ۶۰ سال به بالا به ۳۰ تا ۴۰ سال حتی بدون بیماری زمینه ای خبر داد

به گزارش کرمان نو دکتر مازیار اویسی روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم گفت: هم اکنون ۲۰۵ بیمار در بیمارستان پاستور بم به صورت دائم و موقت بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ بیمار بستری دائم هستند .
او بیان کرد: پیک قبلی در آذر سال گذشته بود که تعداد کل بیماران بستری شده ۳۵۸ نفر بود اما متاسفانه از ابتدای تیرماه تاکنون ۸۰۱ بیمار در بیمارستان بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: در زمان اعلام محدودیت ها با کاهش تعداد ورودی بیمار به بیمارستان روبرو بودیم اما بعد از برداشتن محدودیت‌ها مجدد موارد مثبت بستری ما افزایش پیدا کرد .
به گفته او با توجه به اینکه افزایش مبتلایان نسبت به آذرماه سال گذشته ۲.۵ برابر است اما فوتی ها به نسبت آن زمان کم‌تر شده که نشان از تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش فوتی ها دارد.
او ادامه داد:بزرگترین معضل ما تخت بستری و کمبود فضای بستری است تا حدی که مجبور به تخلیه تجهیزات بخش آندوسکوپی بیمارستان شده ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی پرستاری و از آنجا که نیروی آزاد پرستار در شرق استان کرمان نداریم مجبور شده ایم اعضای هیأت علمی دانشگاه نیز در بیمارستان خدمات پرستاری ارائه دهند.
دکتر اویسی خاطر نشان کرد:در هیچ جای کشور در بیمارستان های ۳۲ تختخوابی بیمار بستری نمی‌کنند اما ما به بیمارستان های نرماشیر،فهرج و ریگان اعلام آمادگی داده ایم تا فضا را برای بستری بیمار آماده کنند.
او از نزدیک شدن به فصل خرما ، برگزاری مراسم و تجمعات و اعیاد پیش رو ابراز نگرانی کرد و توضیح داد: با توجه به ناامنی در افغانستان مجدد با ورود افاغنه به کشور مواجه خواهیم شد و متاسفانه شرق استان کرمان راه ورود اتباع بیگانه به کشور است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم در رعایت پروتکل ها دقت بیشتری داشته باشند و از ماسک استفاده کنند اینکه بعد از گذشت یکسال و نیم از شیوع کرونا توقع اینکه مردم آگاهی استفاده از ماسک را نداشته باشند، نداریم .
در ادامه رئیس مرکز بهداشت بم نیز گفت: از ابتدای تیر تاکنون ۳ هزار و ۵۸۷ بازدید توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۶۷۰ اخطار صادر شده و ۷۹ مکان متخلف نیز پلمپ شده است.
مجتبی مشکی ضمن تشویق مردم به تزریق واکسن بیان کرد: طی دو روز گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واکسیناسیون انجام شده و تا سه شنبه هفته آینده کل جمعیت بالای ۶۰ سال شهرستان بم نیز واکسینه خواهند شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.