فرماندار بم:


ایجاد محدودیت، از راهکارهای پیشگیری ویروس کرونا است

کرمان نو- فرماندار شهرستان بم گفت: با توجه به اینکه رنگ بندی بم تغییر نکرده و در وضعیت قرمز پررنگ قرار داریم ایجاد محدودیت از راهکارهای پیشگیری این وضعیت است.

به گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور روز شنبه در جلسه ستاد کرونای بم گفت:وضعیت شهرستان بم نسبت به قبل بسیار حادتر شده و از آن جا که مهمترین رکن ما مردم هستند اگر مدیریت لازم صورت نگیرد و مردم پای کار نیایند وضعیت بدتر نیز می‌شود
فرماندار بم بیان کرد:سرایت ویروس دلتا که در بین مردم چرخش پیدا کرده بسیار بالا است و برای پیشگیری راهی به جز مراقبت بیشتر نداریم.
به گفته او در تجربه ۱۰ روزه از ایجاد محدودیت در اوایل پیک با کاهش سیر صعودی مبتلایان روبرو بودیم.
رئیس ستاد کرونای شهرستان بم تصریح کرد: با افزایش روند مبتلایان اولین خطر را بیمارستان و نیروی کادر درمان ما مواجه هستند و ضربه می بینند.
او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرق استان کرمان تنها یک بیمارستان برای خدمات دهی به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد و بیمارستان جایگزین نداریم باید هر چه سریعتر از این پیک خارج شویم تا بیمارستان دچار تزلزل نشود .
شهسوارپور آمار بستری در بیمارستان پاستور را نگران کننده دانست و اظهارداشت: مشکل ما ورودی بیمارستان و میزان بستری بیماران است زیرا ممکن است در صورت ادامه این روند با مشکل کمبود تخت مواجه شویم .
او ادامه داد:برگزاری هر گونه مراسم اعم از جشن تولد، عروسی ،عزا ، دورهمی و.. در منازل و مکان های سربسته و باغ ها به طور اکید ممنوع بوده و در صورت مشاهده ضمن برخورد با صاحبان مجلس تمامی خودروهای مستقر در محل تجمع توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند .
رئیس ستاد کرونای شهرستان بم اذعان داشت:شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر نوع مراسمی ضمن تماس با شماره ۱۱۰ با شماره‌های ۲۱۸۳۴۱۰۷-۰۳۴ و ۲۱۸۳۴۱۱۵-۰۳۴ تماس گرفته تا از برگزاری این مراسم ها جلوگیری بعمل آید .
فرماندار بم تاکید کرد:طبق اعلام ستاد کرونای استان کرمان ایست بازرسی ها جمع آوری می گردد اما تردد در مناطق ییلاقی حتی برای افرادی که در آن مکان خانه نیز دارند ممنوع است .
او بیان کرد:آزمایشگاه ها در طول هفته جاری تعطیل بوده و همچنین تمامی اصناف در بخش دهبکری از بعدازظهر روز سه شنبه تا شنبه هفته آینده تعطیل خواهند شد.
شهسوارپور گفت: در سطح شهرستان از اجتماعات عمومی جلوگیری بعمل آمده و در حال حاضر آنچه موجود است اجتماعات خانوادگی است که باعث چرخش و انتقال این ویروس می شوند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74110
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.