تفاهمنامه همکاری هلال احمر استان کرمان با بیش از ۵۰ سمن منعقد شد

همزمان با هفته هلال احمر تفاهمنامه همکاری فی مابین جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیش از ۵۰ سازمان مردم نهاد در مرکز استان در حوزه های امداد و نجات، مدیریت بحران و آسیب های اجتماعی منعقد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، امروز ۲۲ اردیبهشت ماه و همزمان با هفته هلال احمر تفاهمنامه فی مابین جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیش از ۵۰ سازمان مردم نهاد در مرکز استان در حوزه های امدادونجات، مدیریت بحران و آسیب های اجتماعی منعقد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این نشست بیان کرد: امروزه در کنار سرمایه‌های انسانی و اقتصادی، سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی مورد توجه مسئولان و صاحبنظران قرار دارد و بدون سرمایه اجتماعی، هیچ جامعه‌ای به هیچ موفقیتی دست نخواهد یافت.

“رضا فلاح” با اشاره به حضور پررنگ سمن‌ها در حوادث گوناگون افزود: وجود سمن‌ها قدرت مشارکت و اعتماد اجتماعی به عنوان شاخص اصلی سرمایه اجتماعی را افزایش داده و موجب پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و نهایتاً رفاه اجتماعی خواهند شد.

وی به توسعه سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) به عنوان تشکل‌هایی که می‌توانند نقش مهمی در توسعه پایدار کشور داشته باشند تاکید کرد و گفت: فصل مشترک جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک NGO بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی با سازمان‌های مردم نهاد فعالیت داوطلبانه است.

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با قدمت قریب به ۱۰۰ سال سابقه، جزو قدیمی ترین موسسات مردم نهاد است، تصریح کرد: امیدوارم با انعقاد این تفاهمنامه سطح مشارکت و ایفای نقش سازمان های مردم نهاد در فعالیت های داوطلبانه در مناطق محروم و حاشیه ای و ترویج مولفه های اجتماعی در مدیریت بحران در سطح استان افزایش یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70467
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.