قرارگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان‌های شرقی استان کرمان راه‌اندازی شود

کرمان‌نو-مدیرکل اجتماعی، فرهنگی استانداری کرمان گفت: شورای اجتماعی شرق و قرارگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در هر چهار شهرستان شرقی ایجاد و راه اندازی شود .

به گزارش روزسه‌شنبه خبرنگار کرمان‌نو، کوروش احمدیوسفی در جلسه کارگروه شورای فرهنگی، اجتماعی در حوزه سلامت روان شرق استان کرمان افزود: راه‌اندازی قرارگاه‌های اجتماعی، فرهنگی با اولویت و با اهمیت موضوعاتی که در بحث آسیب های اجتماعی و جرایمی که در مسایل اجتماعی و ناهنجاری‌ها و کج هنجاری‌ها وجود دارد را پیجویی کند .

او بیان‌کرد:قرارگاه ها حوزه اقدام و عمل هستند و صرفا در حد برگزاری جلسه و نوشتن مصوبه نیست، بلکه باید در صحنه وارد شوند و مسایل هر شهرستان به صورت جداگانه آماده شود و متناسب با آن، زیست بوم سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی ، مردم و خیرین مشخص شده و دستور اقدام عمل برای رفع مسایل شناسایی داده شود .

احمدیوسفی خاطرنشان‌کرد: مسایل اجتماعی راهکار و راه حل اجتماعی دارد و سواد اجتماعی مبنای توسعه سایر بخش‌ها است و اگر سواد اجتماعی یک جامعه توسعه یابد، توسعه‌ی اقتصادی هم اتفاق می افتد.

او ادامه داد: زیربنای توسعه شرق استان ارتقای مولفه های اجتماعی فرهنگی است که این مولفه ها در توسعه سایر مولفه ها تاثیر معناداری دارد.

احمدیوسفی اظهارداشت: نگاه‌ها در توسعه متاسفانه اقتصادی و صنعتی است و این مدل نگاه ها در دنیا شکست خورده است زیرا هر کشوری که با نگاه صرفا اقتصادی در جامعه ورود کرده به یک ورشکستگی و عقب ماندگی رسیده است‌.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان توضیح‌داد: در حوزه سلامت اجتماعی ، آموزش و پرورش یا اقتصادی رویکرد مدل دایره ای جوابگو نیست و برخی مواقع مدل‌های دایره ای مانند گوله برفی شده و مشکلات را بیشتر و آسیب ها را در خود جمع میکند .

او تصریح‌کرد: در حوزه سلامت اقدامات مناسب وپیش رویدادی انجام نمی شود و اقدامات پس رویدادی انجام می شود و می‌بینیم که مدل دایره ای در حال آسیب رساندن است.

او تاکیدکرد: در بحث آسیب اجتماعی نمی توان رتبه بندی کرد زیرا یکسری داده ها و موصعات زیرپوسته شهر قرار دارند و خاکستری هستند اما می توانیم بگوییم مسایل اجتماعی ما در شرق استان کرمان خوب نیست.

احمدیوسفی گفت: در بحث افسردگی و پیشگیری از آن باید کار کرد و سپس در بحث ترمیم آن فعالیت کرد.

سمن‌ها جریان‌سازی و توانمندسازی می‌کنند

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به حضور سمن ها افزود : سمن ها به عنوان بازوان اجرایی بین نهادها و مردم فعالیت دارند و همچنین نقش تأثیرگذاری در رفع مسایل و مشکلات جامعه و توانمندسازی مردم دارند .

او اضافه کرد:سمن‌ها ،جریان حیات را تولید می‌کنند و به گونه‌ای جریان سازی، توانمندسازی و حیات سازی می‌کنند .

او عنوان کرد: توسعه کمی و توانمندسازی سمن ها در تمام روستاها و محله های شهری درنظر گرفته شود تا سمن‌ها نقش خود را به عنوان بازو و حلقه بین نهادها و مردم ایجاد کنند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان بیان‌کرد: در حوزه اقتصادی نیز نیاز است تا سمن ها در کنار نهادها قرار بگیرند و نگاه شناختی برای مردم ایجاد کنند زیرا هر میزان در محله ها اقدام به تأسیس سمن ها و سازمان های مردم نهاد کنیم اثر آن در زندگی مردم دیده می شود .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101520
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.