تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان خرداد ۹۹

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از آغاز استحقاق سنجی در اردیبهشت ماه برای جلوگیری از مراجعه بیمه شدگان به پیشخوان برای تمدید اعتبار خبر داد.

وی اضافه کرد: بسته خدمتی بیماران کرونا شامل تمام آزمایش ها، داروها، خدمات بستری، سی تی ریه و‌ای سی یو است که تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد بطوریکه ۹۰ درصد هزینه این خدمات را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۲۳ هزار بیمه شده بیمه سلامت به علت کرونا بستری شدند.

موهبتی افزود:دفترچه‌های بیمه سلامت نیز تا پایان خرداد ۹۹ تمدید اعتبار شد و استحقاق سنجی را در اردیبهشت در بخش سرپایی اجرایی می‌کنیم که نیاز به مراجعه حضوری نباشد.
وی افزود: از دیگر خدمات ما در ایام شیوع کرونا پاسخگویی مرکز ۱۶۶۶ بیمه سلامت به سوالات درباره کرونا بود که روزانه از ۱۵ هزار تماس شروع شد و امروز شاهد کاهش تماس‌ها هستیم که نشان از افزایش اطلاعات مردم دارد به صورتیکه نوع سوالات هم تغییر کرده و توانسته است تا ۸۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی را کاهش دهد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت همچنین درباره هزینه درمان بیماران کرونایی برای ۲۳ هزار بیمه شده بیمه سلامت، گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان، هزینه درمان بیماران کرونایی بیمه سلامت شده است.وی در ادامه به وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت و گفت: پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی در سال ۹۸ به آبان و در داروخانه‌ها به آذر رسیده است.

موهبتی همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ گفت:پایگاه برخی بیمه شدگان را راه اندازی کردیم و اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی را در این پایگاه بارگذاری کردیم و، چون افراد با کد ملی شناسایی می‌شوند، نمی‌توانند ۲ دفترچه بیمه داشته باشند.
موهبتی افزود: در تلاش هستیم به سمت حذف دفترچه کاغذی برویم که برای تحقق این امر باید همه مراکز به اینترنت متصل شوند و شاهد قطعی و وصلی اینترنت نباشیم.وی گفت: در سال ۲۲ میلیون دفترچه چاپ می‌کردیم که این موضوع باید کاهش پیدا کند و مدت اعتبار دفترچه‌ها را افزایش دهیم و استحقاق سنجی تا پایان سال ۹۹ در مراکز سرپایی به اتمام برسانیم.

رییس سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجرای نسخه نویسی در مطب‌ها اظهار داشت: مقرر شده بود در ۳۰ درصد شهرستان‌های هر استان، نسخه نویسی الکترونیک اجرایی شود؛ پیش بینی می‌کنیم در ۷۰ درصد مطب‌های پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی شود.در برخی کشور‌ها اجرای نسخه نویسی الکترونیک ۱۰ سال برای اجرای کامل زمان برده است، اما در ایران در زمان کوتاهی این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: کرونا نشان داد که دولت الکترونیک چقدر در کاهش تردد‌ها موثر بوده است. بنا داریم تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰، طرح‌ها را تا حد زیادی به سرانجام برسانیم.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.