توافق بر سرحذف قبوض کاغذی برق

محمدجواد فدائی با اشاره به لزوم حرکت به سمت دولت الکترونیک در کشور گفت: با ایجاد دولت الکترونیک، روند توسعه شتاب بیشتری به خود گرفته و جلوی بسیاری از فسادها گرفته می شود.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت توزیع متوازن شبکه برق بیان کرد: یکی از مشکلات بر سر راه توسعه نقاط محروم در استان، کمبود خطوط انتقال برق بویژه در منطقه رمشک است که برای سرمایه گذاری در حوزه معادن این نقاط محروم، زیرساخت ها باید فراهم شود.
استاندار تصریح کرد: به تغییر ساعات اداری استان کرمان از 18 خردادماه به ساعت 6 صبح برای جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره کرد و افزود: برای مقابله با خاموشی ها در ایام تابستان جاری، همان برنامه سال گذشته را پیگیری خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: میزان تولید برق در استان بیش از مصرف بوده و این مازاد به شبکه برق کشوری منتقل می شود.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز ضمن تاکید بر حذف قبوض کاغذی در کشور اظهار کرد: حدود 85 درصد از زیرساخت های حذف قبوض چاپی فراهم شده ضمن آنکه برنامه شرکت توانیر، حذف این قبوض تا 2 ماه آینده در تمامی کشور است که پیش بینی ما این است که این روند سریع تر از دیگر استان های کشور باشد.
غلامعلی رخشانی مهر گفت: قبوض کاغذی پس از حذف به صورت فایل پی دی اف بر روی گوشی های موبایل ارسال خواهد شد که در این راستا مشترکین می توانند از طریق الکترونیکی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند و الکترونیکی برای 36 میلیون مشترک در سطح کشور لازم است که هم اکنون حدود 400 هزار مشترک در کشور دارای کنتور الکترونیکی هستند و برنامه شرکت توانیر، نصب کنتور هوشمند برای سه میلیون مشترک دیگر تا پایان سال 98 است و پیش بینی می شود این آمار به 6 میلیون مشترک افزایش یابد.
او با اشاره به اینکه شرکت توانیر فعلا برنامه ای برای خاموشی در کشور ندارد بیان کرد: پیش بینی شرکت توانیر برای مصرف حدود 62 هزار مگاوات برق در سال جاری است که حدود پنج هزار مگاوات صرفاً برای 200 ساعت در سال است و این یعنی پنج میلیارد دلار هزینه سوء مدیریت مصرف انرژی در کشور است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به سخنان استاندار در مورد مشکلات خطوط انتقال برق در شهرستان رمشک در جنوب استان اشاره کرد و ادامه داد: قول تأمین یک خط برق برای مصارف کارگاهی معادن در حال تأسیس در منطقه رمشک را می دهیم و همچنین متعهد می شویم تا 6 ماه آینده، صد در صد چاه های کشاورزی دارای مجوز استان صاحب کنتور هوشمند شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28210
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.