سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان کرمان:


تولد ۲ شیر در باغ‌وحش گهرپارک در سیرجان

سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان کرمان در نشست خبری از ایجاد یک باغ‌وحش توسط مجموعه گهرپارک در سیرجان خبر داد.

به گزارش «کرمان نو» ایجاد این باغ‌وحش در شرایطی ایجاد رقم خورده که پیش‌تر نیز باغ وحشی دیگر در این شهرستان گرفت و برخی حیوانات در این باغ‌وحش تلف شدند.

نیک‌طبع در خصوص نگرانی پیرامون ایجاد باغ‌وحش به «کرمان نو» می‌گوید که این باغ‌وحش باتوجه‌به اینکه توسط یک شرکت بزرگ اداره می‌شود با باغ‌وحش قبلی که توسط یک شخص حقیقی ایجاد شد و بعد به دلیل کرونا و نداشتن پشتوانه مالی به مشکل خورده، متفاوت است

به گفته سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان کرمان گهرپارک در مرحله اول مزرعه تکثیر و نگهداری کل، بز و قوچ وحشی احداث کرده و حیوانات در گام‌های بعدی در منطقه حفاظت شده، سیاه‌کوه رها می‌شوند.

او در ادامه در خصوص باغ‌وحش گهرپارک، گفت: ۲ شیر از مراکز مجاز به این باغ‌وحش منتقل شده و در هفته گذشته نیز ۲ توله شیر در گهرپارک سیرجان متولد شدند.

نیک‌طبع همچنین در پاسخ به تصمیمش درباره برگشت و یا تثبیت تغییرات و حکم‌های صادر شده در زمان مدیرکل سابق که یک مورد از آن‌ها مربوط به شب قبل از مراسم تودیع و معارفه بوده و منجر به اعتراض نیروها شده است، گفت: مدیر تا زمانی که حکمش لغو نشده به لحاظ قانونی این اختیار را دارد.

او با بیان اینکه اولویتش در ابتدا جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که میزان زیادی از آن‌ها مانده است، سرپرست اداره کل محیط‌زیست استان کرمان افزود: قرار نیست کسی را تثبیت و یا برداریم و در ادامه با تشکیل کارگروه منابع انسانی، نسبت به این موارد تصمیم می‌گیریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108087
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.