جزئیات برگزاری جشن‌های عید غدیر شهر کرمان اعلام شد

جشن‌های مردمی به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت از ۱۹ تا ۲۷ تیرماه در ۱۵ محله‌ی شهر کرمان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان کرمان در تشریح این برنامه‌ها گفت: در روز عید غدیر‌ رژه خودرویی و موتوری از چهارراه امام جمعه تا میدان شهدا ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو، حجت‌الاسلام خوش‌نظر افزود: جشن بزرگ غدیر ۲۵ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل پارک مادر برگزار و در ۱۵ محله دیگر نیز مراسم جشن اجرا می‌شود.

به گفته‌ی او این محلات شامل میدان امیرالمؤمنین، بلوار شهید قدوسی و میدان سرآسیاب در محله سلسبیل، شهرک فدک در محله مدیریت، پارک ریحانه محله بنی‌هاشم، بعثت یک در محله چهارده‌معصوم، محله‌ شهید همت کوچه ۲۳، بلوار منتظران مهدی شهرک سعیدی، پارک بلوار حجاج، مسجد فاطمیه هوانیروز، کوچه ۲۲ خیابان نماز، مسجد ابراهیم خلیل الله شهرک مطهری، پارکینگ پارک مطهری، شاهزاده محمد و پارک قلعه دختر در محله زریسف هستند.

او اضافه کرد: ۴۲ موکب از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در سطح شهر فعال‌اند و روز عید غدیر از طریق مواکب و هیات‌ها ۱۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

خوش‌نظر با اشاره به اینکه همه‌ی این فعالیت‌ها توسط مردم انجام می‌شود گفت: برگزاری شب شعر علوی با حضور شعرای مطرح و اجرای حامد عسکری هم یکی از برنامه‌های این ایام است.

او پرده‌خوانی غدیر در برخی پارک‌های شهر کرمان، نذر نان ۳۰ نانوایی، اجماع هیئت‌های مذهبی، امضای بیعت نامه با ولایت را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91709
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.