جزئیات برگزاری طرح ضیافت الهی در بقای متبرکه استان کرمان اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در بقای متبرکه استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی جلالی صبح امروز در بازدید از اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرمان در جمع خبرنگاران با تبریک سال جدید و با اشاره به تاکیدات و دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقای متبرکه در کشور به قطب فرهنگی اظهار داشت: بر این اساس یکی از طرح‌های جامعی که به صورت کشوری در ایام عید نوروز در سطح بقای متبرکه کشور اجرایی می‌شود طرح آرامش بهاری است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری امسال در چند موضوع در بقای متبرکه اجرا شد گفت: برگزاری آیین تحویل سال جدید در بقای متبرکه نخستین محور این برنامه‌ها بود که با توجه کنترل کرونا در کشور با استقبال خوب زائران در آستان مقدس امامزادگان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در استان کرمان در لحظه سال تحویل در کنار مضجع شریف امامزادگان و در بقای متبرکه حضور داشتند افزود: راه‌اندازی پایگاه‌هایی را با عنوان خیمه‌های معرفت را نیز در برنامه داشتیم که در مباحث مختلفی چون بصیرت افزایی، مرکز مشاوره، پاسخ به سوالات شرعی و غیره فعالیت می‌کردند.

وی از حضور ۷۴ روحانی مبلغ در این طرح خبر داد و گفت: آماده‌سازی برای ماه ورود به مبارک رمضان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و غیره نیز در بقای متبرکه انجام شد.

جلالی با بیان اینکه استان کرمان امسال شاهد حضور جمع کثیری از هموطنان در ایام نوروز است ادامه داد: ۳۱ بقعه متبرکه برای میزبانی از زائران و اسکان آنها آماده و پذیرای جمع زیادی از هموطنان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات عید نوروز، ماه مبارک رمضان را در پیش داریم افزود: طرح ضیافت الهی که در ایام ماه مبارک رمضان در بقای متبرکه استان کرمان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در تمام بقای متبرکه آیین جمع‌خوانی قرآن کریم را در برنامه داریم و زیرساخت‌ها برای برگزاری ۲۰۰ جلسه هم‌خوانی قرآن در بقای متبرکه فراهم شده است گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز استان و بین‌المللی، دعوت از مفسرین قرآن کریم، اعزام مبلغ و انجام مناسبت‌های ماه مبارک رمضان از جمله ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام علی (ع) و لیالی قدر را در برنامه داریم.

جلالی با اشاره به اینکه در کنار طرح ضیافت الهی، طرح ضیافت همدلی را نیز در برنامه داریم ادامه داد: احسان و همدلی در تمام طول سال خوب است اما تاکید ویژه‌ای به توجه به همنوعان در ماه مبارک رمضان شده که اوقاف و امورخیریه استان کرمان در این ایام برگزاری افطاری‌های ساده، اطعام غذای گرم و تهیه سبد غذایی را در برنامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86745
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.