جزییات ممنوعیت تردد دوهفته‌ای در کرمان

طبق مصوبه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت های تردد، این ممنوعیت از ۱۲ ظهر امروز ۲۴ مرداد تا ساعت ۲۴ جمعه ۵ شهریور ماه در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال می‌شود.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروی های غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی رضایی افزود: براساس قانون هرگونه تخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و همچنین هر خودرو در طول شبانه روز ، یکبار جریمه است.

 بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه خودروهایی که جریمه کرونایی دارند تا یک ماه فرصت پرداخت دارند و در غیر این صورت جریمه های آنها دو برابر می‌شود.

به‌ گفته‌ی او همه مجوزهایی که تا قبل از تاریخ ۲۴ مرداد ماه از سوی هر مرجعی که صادر شده براساس مصوبه ستاد ملی کرونا باطل و صرفاً مجوزهایی که از تاریخ ۲۴ مرداد ماه به بعد توسط مراجع ذی صلاح آن هم در مواقع بسیار ضروری و مدت محدود صادر شده باشد، اجازه تردد خواهند داشت.

ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید یک سوم باشد

رضایی تصریح کرد: تردد بار مسافر مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید یک سوم باشد.

او ادامه داد: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است و این موضوع به صورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاک های غیربومی را نخواهیم داد.

رضایی افزود: خودروهای غیر بومی نیز که در شهرهای مقصد حضور دارند بایستی ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهرها را ترک کنند و در صورت عبور از کمربندی استان های قرمز و یا نارنجی مشمول جریمه نخواهند شد.

او در پایان از شهروندان خواست تاکید پلیس براین است که تحت هیچ شرایطی قصد سفر نکنند، چراکه در بار ترافیک سنگین خواهند ماند و چاره‌ای جز برگشت نخواهند داشت و به منظور پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خودشان، به دستورات ستاد ملی کرونا و همکاران بنده که در سطح جاده ها مستقر هستند ، اهتمام و جدیت بیشتیری داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75054
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.