جوابیه نیروی انتظامی به علوم پزشکی بم

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بم درباره دستگیری پزشک قلابی و ادعاهای مطرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بم جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش کرمان نو در پی انتشار خبری مبنی بر دستگیری پزشک قلابی در شرق کرمان و واکنش دانشگاه علوم پزشکی بم نسبت به انتشار آن خبر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بم روز جمعه جوابیه ای منتشر کرد و تاکید داشت که براساس مستندات و اعترافات موجود، فرد دستگیر شده خود را پزشک معرفی می کرده و اقدام به طبابت می‌کرده است .

در این جوابیه آمده است که دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه طی گزارشی به دادستان محترم بم اعلام کرده است: فردی با جعل سند و جعل عنوان و دخالت در حرفه پزشکی، پوشیدن روپوش پزشکی و استفاده از ملزومات پزشکی، اقدام به طبابت در یکی از بیمارستانهای تابعه این دانشگاه کرده و خواستار تعقیب و مجازات وی شده است.

پلیس بم می گوید در پی این گزارش و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در شهر بم مستقر است و هر ۴ شهرستان شرقی استان کرمان را تحت پوشش دارد، دادستانی دستور رسیدگی به این موضوع را به کلانتری ۱۲ بم صادر و ماموران کلانتری با همکاری حراست دانشگاه علوم پزشکی بم، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل می کنند.

متهم در اعترافات خود به صراحت به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است.

در ادامه در پی کار اطلاعاتی پلیس بم، یکی از عوامل بیمارستان مربوطه که با متهم ارتباط داشته و زمینه حضور وی را در بیمارستان فراهم کرده است، به اداره پلیس دعوت و نامبرده عنوان داشته: متهم (پزشک قلابی) با پوشیدن روپوش و استفاده از ملزومات پزشکی، خود را به عنوان پزشک به بیماران و همکاران معرفی و اقدام به طبابت می کرده است.

در جوابیه گفته شده که بررسی های بیشتر پلیس حاکی از آن است که نه تنها متهم فاقد تخصص در حرفه پزشکی است، بلکه وی دارای تحصیلات کارشناسی رشته مخابرات است و دارای ۷ فقره سابقه محکومیت کیفری از جمله کلاهبرداری است. متهم و رابط وی در بیمارستان هر دو غیربومی و اهل سایر استانها هستند.

پلیس در راستای وظایف ذاتی خود و حفاظت از جان مردم و طی هماهنگی با مرجع قضایی اقدام کرده است.

در بخشی از این جوابیه نوشته شده که مرکز اطلاع رسانی پلیس با رعایت اخلاق رسانه ای، حریم خصوصی افراد و در نظر گرفتن شآن و منزلت جامعه پزشکی، در خبر منتشره هیچ اشاره ای به نام بیمارستان و مسئولیت و عنوان فرد مرتبط با متهم در بیمارستان نکرده است اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بم و مدیر بیمارستان مربوطه در یک اقدام غیرحرفه ای همه این موارد را افشا کرده اند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بم در جوابیه گفته که ساحت مقدس دانشگاه و جامعه پزشکی مبرا از هر گونه آلودگی است، بنابراین شناسایی و دستگیری افرادی که با عناوین جعلی قصد به خطر انداختن جان مردم و ضربه به حیثیت دانشگاه و جامعه پزشکی دارند بایستی مورد توجه همه دستگاه ها و نهادها باشد و از این اقدام پلیس و دستگاه قضایی استقبال شود.

در پایان این جوابیه آمده است کلیه مستندات و ادلّه در پرونده موجود می باشد و پلیس آمادگی دارد آنها را با هماهنگی مرجع قضایی ارائه کند.

 

برای خواندن خبر  دستگیری پزشک قلابی در بم اینجا کلیک کنید و گزارش مربوط به واکنش های این دو ارگان نیز اینجا کلیک کنید.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78261
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.