حاج قاسم اسلحه اشرار را به تراکتور و کارخانه تبدیل کرد

همرزم سردار شهید سلیمانی با اشاره به فرماندهی سردار سلیمانی در منطقه شرق کشور گفت: امروز همه آن اشرار مسلح، در دشت‌های پُر از نعمت خدادادی مشغول کشاورزی هستند و این فرهنگ حاج قاسم است.

محمدصادق امیرزاده گفت: بعد از دفاع مقدس هم فرصتی فراهم شد که بنا به دستور فرماندهی کل قوا و فرمانده کل سپاه پاسداران ماموریت تامین امنیت شرق کشور به سردار سلیمانی واگذار و قرارگاه قدس در این منطقه از کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا او افزود: ابتدای حضور حاج قاسم در امنیت شرق کشور ۱۱۸ گروه اشرار مسلح در منطقه بودند و توانمندی هر گروه از سه نفر مسلح تا ۴۵ نفر بودند.

 آن‌ها تا قلب کشور ما ایجاد ناامنی کرده بودند و در همین شهر کرمان مقر هنگ ژاندارمری کرمان در سه راه سیلو را به رگبار بستند و بیشتر از چهار ساعت درگیری در شهر کرمان با هنگ ژاندارمری آن زمان داشتند.

امیرزاده اضافه کرد: در آن دوران از ساعت چهار بعد از ظهر به بعد در مسیرهای زاهدان و چابهار و از ماهانِ کرمان به بعد کسی تردد نمی‌کرد و درواقع شب‌ها در دست اشرار و روزها در دست بچه‌های ما بود.

او ادامه داد: حاج‌قاسم با محوریت مردم و اینکه هیچ آسیبی به مردمی که به دلایلی هم‌چون فقر فرهنگی و اقتصادی در دامن اشرار گرفتار شده بودند نرسد، به گونه ای حرکت کرد و امنیت فکری و ذهنی ایجاد کرد که خود اشرار تسلیم شدند و یک قطره خون از کسی ریخته نشد.

همرزم سردار شهید سلیمانی گفت: در عملیات «اورتین» یا منطقه شرق کرمان وقتی حاج قاسم می‌خواست روی گروه‌های مسلح اشرار عملیات انجام دهد، سران اشرار به ما پیغام دادند که ما هشت هزار نیروی مسلح داریم و اگر پایتان را به منطقه ما بگذارید، قتل عام می‌شوید.

وی افزود:سردار سلیمانی با فرستادن سه نفر پاسدار به عنوان پِیک در دل دشمن، پیغامی در حد ۲ جمله برای سران اشرار ارسال کرد.

او ادامه داد: نخست آنکه بیایید با اسلحه‌هایتان تسلیم شوید در دامن اسلام و دوم آنکه اگر خواستید بروید، اسلحه‌های خود را همراهتان نبرید و اگر بردید، با شما به عنوان نیرویی که بر علیه نظام است برخورد می‌شود.

 این شد که روز بعد بیش از یک‌هزار نفر از اشرار آمدند اسلحه‌های خود را تحویل دادند و تسلیم شدند.

تبدیل اسلحه‌های غیرمجاز و راهزنی‌ها به اشتغالزایی

او تصریح کرد: اینجا بود که آن بحث اسلحه‌های غیرمجاز و راهزنی‌ها به اشتغالزایی تبدیل شد.

امیرزاده ادامه داد: حاج قاسم اسلحه اشرار را به بیل کشاورزی و تراکتور و کارخانه تبدیل کرد.

مسئول بازرسی تیپ شهید حاج یونس زنگی‌آبادی کرمان افزود: امروز همه آن اشرار مسلح، در دشت‌های پُر از نعمت خدادادی مشغول کشاورزی هستند و این فرهنگ حاج قاسم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61257
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.