حدود پنج هزار رای جایگزین حبس در کرمان صادر شد

 رییس کل دادگستری کرمان از صدور چهار هزار و ۸۶۵ رای جایگزین حبس در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: شهرستان‌های کرمان، جیرفت، بردسیر، زرند و رفسنجان به ترتیب بیشترین میزان صدور آرای جایگزین حبس را داشته‌اند.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: بر مبنای اجرای مواد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندانها، در تمام حوزه‌های قضایی این استان به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس شامل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی و … توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آرای مجازات جایگزین حبس در مواردی که جرم، آثار اجتماعی شدیدی نداشته باشد و بتوانند به جای عمل مجازات حبس در زندان، از مجازات جایگزین استفاده شود، صادر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: هدف از اجرای مجازات جایگزین حبس این است که فرد بدون ورود به زندان، از برچسب‌های مجرمانه فاصله گرفته و زمینه به منظور بازاجتماعی شدن وی فراهم شود.

وی با اشاره به تلاش گسترده قضات به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت صدور آرای جایگزین حبس، تصریح کرد: انتظار می‌رود نهادهای خدمت پذیرنده با حساسیت ویژه‌ای به این نهاد نوظهور ورود پیدا کرده و ضمن پذیرش این محکومان و فراهم کردن زمینه اجرای آن، نظارت دقیق و منظمی در شیوه اجرای مجازات جایگزین حبس داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94804
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.