حفاظت از طبیعت را با آموزش کودکان شروع کنیم

مدیر کل منابع طبیعی کرمان می گوید حفاظت از منابع طبیعی را باید با آموزش کودکان شروع کنیم او کودکان و نوجوانان را قشر مهمی جهت آگاهی دادن به جامعه در راستای حفاظت از منابع  طبیعی می داند.

مهدی رجبی زاده با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نهاد تخصصی مرتبط با این قشر است افزود که همکاری کانون و منابع طبیعی حرکتی سودمند برای حفظ منابع طبیعی است.

او می گوید با بهره گیری از ایده و فکر کانون و امکانات سخت افزاری سازمان منابع طبیعی می توان گامهای مؤثری برای حفظ منابع طبیعی استان برداشت. وی همچنین برای تولید کتاب، فیلم و انیمیشن با همکاری کانون اعلام آمادگی کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هم ارتباط با ذهن خلاق کودک و نوجوان را فرصت مغتنم کانون پرورش فكرى بر می شمارد و معتقد است دیگر دستگاهها از آن برخودار نیستند.

محسن روحی می گوید فعالیت های کانون برپایه ی جذابیت و پرورش ذهن مخاطب است و بسیاری از آموزش ها به صورت غیر مستقیم انجام می شود.

وی افزود که حوزه ی حفاظت از محیط زیست همواره دغدغه مربیان کانون بوده و گواه آن کسب عنوانهای برگزیده بین المللی اعضای کانون در این حوزه است.

به گفته روحی تخصص و آگاهی کارشناسان منابع طبیعی در کنار توان و تخصص مربیان کانون در ارتباط گرفتن با کودکان و نوجوانان می تواند تاثیرگذاری مثبتی برای آشنایی جامعه هدف با چگونگی حفاظت از منابع طبیعی داشته باشد.

او آموزش مربیان، آموزش اعضای کانون و برپایی اردوهای علمی و آموزشی را سه حوزه مورد نظر برای همکاری مشترک با منابع طبیعی عنوان کرده و می گوید کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۴۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی توانایی انتقال مطالب آموزشی به کودکان و نوجوانان را در قالب های هنری و جذاب دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3699
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.