حلقه اتصال دانشگاه با خودروسازان شرق کرمان عملیاتی شد

کرمان‌نو- رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان از ایجاد تفاهم نامه مشترک با محوریت منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در جهت تامین نیروی انسانی کارخانه های خودروسازی این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو، دکتر حسین اکبری فرد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های خودروسازی، در جلسه ارتباط بین دانشگاه و صنعت در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افزود:این ارتباط به جهت استفاده از نیروی های متخصص وتحصیل کرده مرتبط با صنایع خودرو سازی صورت می گیرد.

او اظهارداشت: ارتباط دانشگاه با جامعه و به ویژه ارتباط دانشگاه با صنعت همیشه مطرح بوده اما نه دانشگاه تاکنون توانسته ظرفیت های خود را به صنعت عرضه نماید و نه صنعت توانسته از ظرفیت های دانشگاه استفاده کند .

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان‌کرد: دانشگاه سه رسالت اصلی دارد ، اولین آن کادر سازی و تربیت نیروی انسانی برای رفع نیازهای کشور است و دومین رسالت آن مرجعیت علمی است یعنی هرجا مرز دانش را جلو ببریم و بحث دانش مطرح شود مرجعیت آن به دانشگاه برمیگردد.

به گفته او سومین رسالت دانشگاه حل مسایل کشور و جامعه است .

دکتر اکبری فرد تاکیدکرد: با توجه به تحول در آموزش، دانشگاه‌ها باید تقاضا محور باشند یعنی ابتدا صنعتی تقاضای نیروی انسانی متخصص و ماهر دانشه باشد تا دانشگاه برای آن صنعت نیروی انسانی لازم را تربیت کند.

او عنوان‌کرد: مقرر شد تا صنایع خودروسازی نیازهای خود را به ما اعلام کنند و ما نیز ظرفیت دانشگاه های استان کرمان را شناسایی کرده و دانشگاه از طریق فرمانداری به عنوان محور ارتباط نیازهای منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید را برطرف کند.

او میگوید تفاهم نامه ها زمینه ای برای شروع همکاری ها و در جهت قانون مند بودن همکاری ایجاد می شوند که برهمین اساس تفاهم نامه با دو خودروساز مطرح و یک تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید منعقد می گردد.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: خودروسازان رشته ها و تعداد دانشجوی مورد نیاز را اعلام می کنند و طی قراردادی دانشگاه مجوز گسترش را اخذ کرده و کد رشته‌های مورد نظر را وارد کنکور می‌کند.

IMG 20230509 182333

یکی از ابعاد توسعه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تامین نیروی انسانی ماهر است 

در ادامه مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت:مبحث توسعه منطقه ویژه اقتصادی یک مبحث چند وجهی است و یکی از ابعاد آن بحث تامین نیروی انسانی کارآمد و ماهر است.

هادی شهسوارپور بیان کرد: با توجه به سیاست های منطقه و آینده ای که برای این منطقه متصپر است باید برنامه ریزی دراز مدت برای تامین نیروی انسانی ماهر و آزموده داشته باشیم.

به گفته او قطعا نیروی آموزش دیده مجرای اصلی آن ها دانشگاه های معتبر ما هستند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهارداشت: اگر دانشگاه ها در کنار مجموعه ارگ جدید قرار گیرند سیاست های کلان میان مدت سه تا پنج ساله و بلند مدت ۱۰ ساله این منطقه از جمله چشم انداز ایجاد یک شهر پایدار ۵۰۰ هزار نفری را برنامه ریزی می‌کنیم.

او عنوان‌کرد:مجموعه ارگ جدید با توجه به سیاست ها و برنامه هایی که دارد برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۵ باید برنامه ریزی لازم را برای محقق شدن آن انجام دهد

شهسوارپور اضافه کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در زمینه تامین نیروی متخصص می تواند بحث تولید را متحول کند .

او توضیح داد: مقرر شد چهار تفاهم نامه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مجموعه های تولیدی منطقه ارگ جدید منعقد گردد .

او تصریح‌کرد: تربیت نیروی انسانی از پایه در دستور کار مجموعه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید قرار دارد و در حال آماده سازی مدارس برای آینده این مجموعه هستیم .

او می گوید ایجاد روش های پیشرفته و موجود در کشور در سطح مدارس و ایجاد مجتمع های آموزشی مرتبط با حوزه خودروسازی از دیگر پروژه های ما است .

شهسوار پور ادامه‌داد: با توجه به اینکه بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی کشور هستیم در نظر داریم به بزرگترین هآب خودرو کشور نیز تبدیل شویم.

به گفته او سال گذشته رکورد تولید و خروج خودرو کشور را با ۱۲۰ هزار خودرو شکستیم و امسال برنامه ریزی برای تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو یعنی بیش از دوبرابر را در دستور کار داریم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: دانشگاه شهید باهنرکرمان به عنوان معین دانشگاه ها متولی شد تا تمامی دانشگاه ها را هماهنگ کرده و از ظرفیت دانشگاه های استان کرمان در جهت تامین نیروی انسانی استفاده کند .

گفتنی‌ست صبح امروز دکتر اکبری‌فرد و هیات همراه از کارخانه های خودروسازی مدیران خودرو و کرمان موتور بازدید به عمل آورند و در جلساتی نمایندگان خودروسازان با توجه به رشد تولید در این صنایع و گسترش آن به مشکلات خود از جمله کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر اشاره کردند و خواستار تامین نیروی متخصص شدند

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104113
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.