راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان خیابانی

 

به گزارش «کرمان نو» مدیر کل بهزیستی استان کرمان ضمن اشاره به این مسئله که  امروزه در جامعه ما توجه به مسائل اجتماعی وظیفه همه ما است و همه گروه ها باید در این زمینه نقش افرینی کنند گفت: مراکز کودکان خیابانی یکی از مراکزی است که اصالتا باز پیوند دهنده است و کودکان خیابانی یکی از گروه هایی هستند که مستعد برگشت به خانواده هستند و حق آن‌ها نگهداری در این گونه مراکز نیست.

سخنرانی عباس صادق زاده در مراسم افتتاحیه مرکز کودکان کار و خیابان
سخنرانی عباس صادق زاده در مراسم افتتاحیه مرکز کودکان کار و خیابان

عباس صادق زاده نیز عواملی چون مشکلات اقتصادی معیشت و آسیب هایی که غیر مستقیم به خانواده وارد شده را علت به وجود امدن پدیده کودکان خیابانی شمرد و خواستار بررسی و علت یابی این مسائل شد.
او نیز گفت: بسیاری از خدمات باید روزانه شود نه شبانه روزی مانند مرکزی که امروز در ان هستیم. او در ادامه گفته که کار ما ارائه دادن خدمات است اما خدماتی که وابستگی ایجاد نکند.
صادق زاده نیز وظیفه این گونه مراکز را دادن خدمات اموزشی، بهداشتی و تغذیه ای دانست و گفت: همه تلاشمان بر تفکر این کودکان است، کودکانی که باید فکر وابستگی را از سر بیرون برده و به این فهم برسند که در عین داشتن نیاز می توانند مستقل باشند.

مدیر کل دفتر توانمندی سازی زنان و خانواده بهزیستی کل کشور در ادامه مراسم گفت: در مسائل اجتماعی ما نمی توانیم یک راه حل برای همه اجرا کنیم زیرا ما با انسان سر و کار داریم و شرایط هر فرد نسبت به بقیه فرق می کند.|
بریمانی نیز ضمن اشاره به اهمیت اموزش‌های اولیه در همان دوران کودکی خواستار کمک و حمایت همه اقشار جامعه در قالب NGO-سازمان مردم نهاد-، نخبگان، دانشگاهیان و… شد.

مدیر کل اداره توانمند سازی زنان و خانواده بهزیستی کشور
مدیر کل اداره توانمند سازی زنان و خانواده بهزیستی کشور

او گفت که بسیاری از کودکان خیابانی نتیجه مسائل اجتماعی دیگر نظیر طلاق، اعتیاد والدین و… می باشد و رد شدن از کنار مسائل اجتماعی با بی تفاوتی شرایط به وجود امدن مسائل دیگر را ایجاد می‌کند.

وی نیز ادامه داد که وجود این گونه مراکز در کشور لازم است و باید مکانی باشد تا کودکان در آن بتوانند به ارامشی نسبی برسند و وظیفه بهزیستی بازسازی شخصیت از دست رفته افراد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت که کشور ایران با مسائل متعدد اجتماعی رو به رو است که مهم‌ترین وظیفه ما این است که این مسائل را بشناسیم، بپذیریم و درصدد حل آن براییم.

سردار چناریان نیز گفت: وظیفه هر دستگاهی هر فردی در قبال این مسائل این است که در حد توان خود این مسائل را بشناسد و در حد توان خود عمل کنند.

سردار چناریان، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان
سردار چناریان، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان

چناریان نیز در پایان صحبت های خود خواستار به وجود آمدن ساختارهای مورد نیاز شناسایی مسائل اجتماعی و ساختارهایی که مسائل احتماعی را حل میکند، شد.

مدیر کل اجتماعی استانداری کرمان اعلام کرد که فعالیت های بهزیستی را باید  در دو بخش اموزش بهترین زیستن و کمک به بهتر زیستن تقسیم کرد که در خور جامعه ما این این است برای بخش اول که اموزش است تلاش بیشتری شود.

تقدیر سردار چناریان از مدیر کل بهزیستی استان کرمان
تقدیر سردار چناریان از مدیر کل بهزیستی استان کرمان
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=707
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.