معرفی کتاب سال استان در هفته جاری

محمد رضا علیزاده_مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان_میگوید چهار شنبه جاری مراسمی در برج بانک تجارت و با حضور احمد مسجد جامعی _وزیر فرهنگ دولت اصلاحات_ به منظور انتخاب کتاب سال استان بر گزار می شود.
علیزاده کرمان را جزء پنج استان پیشرو در کسب هیئت نظارت چاپ و نشر میداند.
هیئت نظارت وظیفه ی بررسی و تایید آثار ناشران بومی هر استان را دارد و از انتقال آثار به پایتخت و طولانی شدن روند بروکراسی جلوگیری می‌کند.

شعر فراوان‌ترین تولیدی نشریات کرمانی می‌باشد

محمدی معاون فرهنگی مدیر کل از رسیدن ۲۲۸ عنوان کتاب در موضوعات پزشکی، ادبی، داستان، کودک و نوجوان وشعر به هیئت داوران خبرداد و اعلام کرد که حوزه شعر با ۸۹ اثر بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.محمدی در اظهار نظری چالشی، دلیل فراوانی اثر در حوزه شعر را سادگی و عدم نیاز به تحقیقات دانست که واکنش جدی میرحسینی فعال ادبی و مطبوعات را در این نشست به همراه داشت.

بی پولی مهم ترین دغدعه ی نشریات استان است

محبی مسئول اجرایی همایش کمبود بودجه را مانع اصلی برای حمایت از آثاربومی می داند و میگوید:«۲۵ درصد اعتبار این همایش از بخش دولتی است و ما بقی آن را بانک تجارت و صنعت مس استان تامین کرده اند».
محبی که خود فعال نشریه ها و مطبوعات استان است خبر از وجود مافیا در بحث انتشارات میدهد و این موضوع را عاملی برای عدم شکوفایی قلم های مستعد میداند.
در انتها علیزاده در پاسخ به سوال خبر نگار «کرمان نو» در ارتباط با نحوه و اولویت های داوری آثاربیان میکند:تمامی اثر ها باید واجد سه مولفه ی انتشارات کرمانی، موضوع مرتبط با کرمان و یا نویسنده ی کرمانی باشند و در هر زمینه نوشتاری از ۲۴ مولفه ی برای قضاوت اثار استفاده می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=697
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.