در بازدید مدیرکل بهزیستی استان کرمان و رئیس‌کل دادگستری کرمان مطرح شد:


حمایت قضایی از مددجویان بهزیستی در دستور کار دستگاه قضایی است

شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان به وظایف خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی عمل کنند. علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در استان کرمان 60 مرکز نگهداری از فرزندان بهزیستی را بر عهده دارند

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، علیرضا وحیدزاده که در بازدید از بنیاد نیکوکاری و فرهنگی حضرت سیدالشهدا شهرستان راور سخن می‌گفت، اظهار داشت: دو مرکز بهزیستی در استان کرمان توسط بنیاد خیریه سیدالشهدا راور مدیریت می‌شوند

او افزود: خیریه سیدالشهدا از سازمان بهزیستی برای نگهداری از کودکان دختر و پسر زیر 14 سال مجوز گرفته است و بر اساس معیارهای پنج‌گانه بهزیستی مشغول بکار است.

علیرضا وحیدزاده اذعان داشت: منابع مالی مراکز نگهداری بخشی به‌وسیله سازمان بهزیستی و بخش دیگر توسط خیرین و نیکوکاران تأمین می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه هر شهرستان در کنار منابع و صنایع، بایستی برای توسعه خود به ارتقا خدمات اجتماعی نیز اهمیت دهد اظهار امیدواری کرد تا صنایع و معادن و بنگاه‌های اقتصادی در سطح شهرستان و استان رویکرد جدیدتر و بهتری نسبت به ارائه کمک به مراکز بهزیستی از جمله مؤسسه خیریه سیدالشهدا داشته باشند.

در ادامه رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بر حمایت قضایی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و مؤسسات خیریه تأکید کرد و گفت: رؤسای دادگستری و دادستان‌ها در سراسر استان وظیفه پیگیری مسائل مربوط به مددجویان را دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: ازآنجایی‌که بعضی از کودکان مددجو وقتی بزرگ می‌شوند پیگیر حق‌وحقوق ازدست‌رفته خود در خانواده هستند بایستی حتماً مورد حمایت قضایی قرار گیرند.

او یکی از اهداف بازدید از مؤسسات خیریه را تأکید حمایت دستگاه قضایی بر حل مسائل قضایی مددجویان دانست و افزود: در حال حاضر مؤسسه فرهنگی و خیریه حضرت سیدالشهدا شهرستان راور، 35 مددجوی دختر و پسر را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه توجه به «تحصیل، تهذیب و ورزش نوجوانان» همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، گفت: این مؤسسه خیریه در زمینه تحصیل، مسائل اخلاقی و تربیتی آن‌ها برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته تا این مددجویان در آینده بتوانند به‌عنوان فردی بااخلاق وارد جامعه شوند و از آسیب‌های اجتماعی در امان بمانند .

حمیدی اظهار داشت: این مؤسسه با قدمت ۲۰ساله خود در این شهرستان محروم، فعالیت‌های بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام می‌دهد، وجود این خیریه باعث شده است تا کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست جای مناسبی برای زندگی‌کردن داشته باشند.

او اضافه کرد: این مؤسسه خیریه اقدامات خوب و مناسبی در جهت تربیت و پرورش کودکان مددجو انجام می‌دهد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان داشت: باتوجه‌به اینکه مراکز بهزیستی بیشتر به‌صورت خودگردان اداره می‌شوند و کمتر از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنند لازم است تا همه خیرین و عزیزانی که توانایی کمک به این مؤسسات را دارند به یاری و کمک آنها بیایند.

او عنوان کرد: بهترین کاری که یک خیر می‌تواند انجام بدهد کمک به افراد مددجو است تا این کودکان از نظر تحصیلی و فرهنگی و تربیتی به سطح مناسبی برسند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان بایستی به وظایف و تعهدات خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی عمل نمایند و بهتر است صنایع بزرگ استان از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مؤسسات خیریه ازجمله مؤسسه حضرت سیدالشهدا شهرستان راور حمایت کنند. زیرا دست‌اندرکاران مراکز تحت نظارت بهزیستی به‌سختی امورات را اداره می‌کنند و ان‌شاءالله با یاری و کمک شرکت‌های بزرگ سطح استان مشکل مراکز و مؤسسات خیریه تحت حمایت و نظارت بهزیستی حل شود

در ابتدای این بازدید ماشالله کاربخش، رئیس هیئت‌مدیره بنیاد نیکوکاری سیدالشهدا راور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این مؤسسه خیریه، گفت: در مؤسسه خیریه سیدالشهدا دختران مددجو صرف‌نظر از نگهداری، تغذیه، اسکان و تحصیل، اوقات فراغت و تعطیلات تابستان را به تعلیم قرآن، پته‌دوزی گل‌دوزی و آرایشگری و.. . می‌پردازند و پسران این بنیاد خیریه نیز در تابستان به جوشکاری، آرایشگری، ورزش و… مشغول هستند

او سپس به بیان گوشه‌ای از مشکلات و درخواست‌های مجموعه متبوع خود از مدیریت استان پرداخت

شایان‌ذکر است در این بازدید که مدیرکل بهزیستی استان کرمان، معاون اجتماعی این اداره کل، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، فرماندار راور، رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان، اعضای شورای شهر راور، رئیس بهزیستی این شهرستان و… حضور داشتند.

photo6608899746 1photo6608906771 1

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108609
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.