بلاتکلیفی دانشجویان در حذف ترم| برخی دانشگاه‌ها زیربار بخشنامه وزارت علوم نرفتند

در حالی که وزارت علوم با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرد که دانشجویان بدون احتساب سنوات تحصیلی مجاز به حذف ترم هستند، برخی دانشگاه ها از این بخشنامه پیروی نکرده و دانشجویان بلاتکلیف مانده اند.

در شرایطی که کرونا تمامی دانشگاه ها و موسسه‌های آموزش عالی را به تعطیلی کشانده، موضوع حذف ترم تحصیلی به چالشی جدی در فضای دانشجویی کشور تبدیل شده است.

وزارت علوم با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرد که دانشجویان بدون احتساب سنوات تحصیلی مجاز هستند، حذف ترم کنند.

در این میان اظهار نظر ها و تصمیم های متفاوتی از سوی دانشگاه ها گرفته شده است.

بعضی دانشگاه ها حذف ترم را مجاز، برخی غیر مجاز و برخی با شرایطی آن را پذیرفته اند.

دانشگاه آزاد از مواردی است که این بخشنامه را نپذیرفته و حذف ترم را غیر مجاز کرده است.

دانشگاه آزاد از بخشنامه وزارت علوم پیروی نمی‌کند

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان می‌گوید: دانشگاه آزاد به طور مستقیم زیر نظر وزارت علوم نبوده و زیر نظر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است.

سالاری افزود: ما تابع بخشنامه سازمان مرکزی هستیم و تاکنون در مورد حذف اختیاری ترم چیزی ابلاغ نشده است.

دانشجویان فنی حرفه ای و علمی کاربردی مجاز به حذف ترم هستند

جعفری کرمانی رییس اداره آموزش دانشگاه فنی شهید چمران کرمان گفت: دانشجویان فنی طبق بخشنامه وزارت علوم مجاز به حذف ترم هستند.

وی ادامه داد: دانشجویان می توانند از طریق پیشخوان سایت دانشگاه اقدام کنند.

جعفری افرود: در مورد شهریه دانشجوها بخش مالی وزارت خانه هنوز تصمیمی نگرفته است.

رمضانی رییس اداره آموزش دانشگاه علمی و کاربردی هم گفت: دانشجویان این دانشگاه هم مجاز به حذف ترم هستند.

وضعیت مالی دانشجوبان علمی کاربردی هم مانند داتشجویان فنی است.

دانشجویان علوم پزشکی مجاز به حذف ترم شدند

به گزارش ایسنا مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: امکان حذف یک یا چند درس بدون احتساب سقف سنوات و حذف ترم دانشجویان علوم پزشکی در نیم سال تحصیلی جاری فراهم شد.

عدم پاسخگویی مسوولان دانشگاه باهنر

یکی دیگر از دانشگاه های مهم کرمان که تعداد دانشجوی زیادی هم دارد دانشگاه شهید باهنر است که متاسفانه با پیگیری های زیاد موفق به صحبت با مسوولان دانشگاه نشدیم.

آیین نامه آموزشی وزارت علوم چه می‌گوید؟

طبق تبصره ۲ ماده ۱۷ آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم، در شرایط خاص، حذف تمام دروس یک نیمسال تحصیلی با درخواست کتبی دانشجو و تائید شورای آموزشی دانشگاه قبل از شروع امتحانات و با احتساب در سنوات تحصیلی امکان‌پذیر است.

دانشگاه تهران: به هیچ عنوان، حذف ترم نداریم

معاون آموزشی دانشگاه تهران روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه در گفتگویی که با خبرنگار آموزشی ایسنا انجام داد قاطعانه اعلام کرد که این دانشگاه به هیچ عنوان در نیم‌سال جاری تحصیلی حذف ترم ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: حذف ترم بدون احتساب سنوات در نیم‌سال جاری صرفا برای دانشجویانی که مشکل خاص دارند و مشکل آنها به تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه برسد، انجام می‌گیرد.

ترم تحصیلی جاری دانشگاه شریف حذف نمی‌شود

داوود رشتچیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف در جلسه پرسش و پاسخ مجازی دانشجویان با تاکید بر اینکه با افزایش ۲ تا ۳ هفته به ترم تحصیلی، این ترم بدون حذف به پایان می رسد، گفت: در کمیسیون آموزشی دانشگاه درباره دروس تربیت‌بدنی تصمیم گرفته شد که تمرین دانشجویان را از طریق آموزش مجازی پیگیری کنند.

شرایط حذف ترم دانشجویان دانشگاه علامه اعلام شد

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با ایسنا گفت: دانشجویان این دانشگاه تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند نسبت به حذف ترم خود اقدام کنند.

شجاع احمدوند، ضمن بیان این مطلب  گفت: با توجه به شرایط جدی آموزشی بر اساس شیوع ویروس کرونا، شرایط حذف ترم و یا حذف یک یا چند درس در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را کماکان تابع مقررات، قوانین و آیین نامه‌های آموزشی مرتبط به مقطع تحصیلی با توجه به سال ورود دانشجو است و حذف ترم و مرخصی برای نیم سال جاری امکانپذیر نخواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46910
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.