درخواست شهریه پیش‌دبستانی‌های تعطیل از اولیاء| بهزیستی: پرداخت شهریه اسفند الزامی‌است مابقی خیر

وحیدزاده معاون اجتماعی بهزیستی کرمان گفت: به جز شهریه اسفند با توجه به بند ۹ قرارداد مهدهای کودک مبنی بر فسخ قرارداد در شرایط بحرانی، والدین می توانند قرارداد خود را فسخ کنند.

کرونا بچه‌هایی که قرار بود در مهد‌های کودک شلوغ کنند را به خانه آورد تا از سر و کول خانواده‌ها بالا بروند. لذتی با چاشنی پباده‌روی روی اعصاب. دوران قرنطینه هر چند محکم شروع شد اما رفته رفته از شدت آن کاسته شد.کسب‌و‌کارها یکی یکی باز شدند. 

در مهد‌های کودک اما همچنان بسته است. برخی صاحبان مهد‌ها اما برابر قرارداد تقاضای وجه دارند. تقاضایی که تحمل بچه‌ها در منزل را صد چندان کرده است.

همین امر موجب اختلاف بین خانواده‌ها‌ با موسسان پیش دبستانی ها شده است.

یکی از این خانواده ها در مورد شهریه پیش دبستانی فرزندش در گفتگو با «کرمان نو»می گوید: این مرکز ۶۰۰ هزار تومان هزینه بابت کتاب، جشن و مراسم های مذهبی و اردوها، ۱۳۰ هزار تومان بابت کلاس فوق برنامه و ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان هم شهریه ثابت برای ۸ ماه از ما گرفته است.

او ادامه می‌دهد: از روز اول تعطیلی‌ها هم آموزشی نبوده و فقط گاهی داخل کانال عمومی مهد کلیپ هایی توسط مدیر مرکز ارسال شده است و حالا ۸۰ خانواده حدود یک میلیون تومان شهریه اضافه پرداخت کرده اند.

بهزیستی مسئول صدور مجوز و برنامه‌های اجرایی مهدهای کودک 

طبق قوانین موجود، سازمان بهزیستی کشور مسئول صدور مجوز و برنامه‌های اجرایی مهدهای کودک بوده و تعیین شاخص‌ها و تدوین محتوای مهدهای کودک به‌عهده وزارت آموزش و پرورش است.

وحیدزاده معاون اجتماعی بهزیستی کرمان در این مورد گفت: در مهدها و پیش دبستانی های زیر نظر بهزیستی اعلام شد در ماه اسفند حتی اگر یک روز هم فرزندان به مراکز رفته باشند با توجه به قراردادی که ابتدای سال منعقد شده باید شهریه کامل ماه پرداخت شود.

وی ادامه داد: اما در مورد ادامه سال و روند ادامه‌دار تعطیلی ها با توجه به بند ۹ قرارداد مهدهای کودک مبنی بر فسخ قرارداد در شرایط بحرانی، والدین می توانند قرارداد خود را فسخ کنند.

وحیدزاده به مسئولیت اجتماعی مهدهای کودک اشاره کرده و گفت: اهمییت مهد کودک ها به عنوان یک سازه اجتماعی مورد توجه است و می طلبد تعاملی بین خانواده ها و مهد ها مثلا پرداخت بخشی از شهریه ثابت در نظر گرفته شود تا مهدکودک ها نیز در این شرایط حساس آسیب کمتری را متحمل شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49765
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.