رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد


درگیری با موج سنگین کرونا در جنوب استان کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از درگیری با موج سنگین کرونا و آغاز واکسیناسیون گروه های سنی اولویت دار در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو، اصغر مکارم از پیک چهارم کرونا به عنوان موج سنگین و عمیق نسبت به وضعیت  این ویروس طی یک سال گذشته یاد کرد و گفت: در حال حاضر همچنان در پیک چهارم کووید19 هستیم و به نظر می رسد که در مقایسه با پیک های  قبلی عمیق تر و سنگین تر است.

وی تأمین امکانات ضروری برای بیماران به ویژه در ایام کرونا را از موفقیت های مدافعان سلامت عنوان کرد و افزود: در این شرایط خاص برای نجات جان بیماران درگیر با کرونا عمده ترین بحث اکسیژن است که دستگاه های اکسیژن ساز و تانکر ذخیره نصب شده تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به درمان بیماران اقدام کنیم.

مکارم نجات جان مردم و به حداقل رساندن آمار مرگ و میر را بزرگترین و مهم ترین رسالت کادر بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: علاوه بر دو بخش کرونا در بیمارستان امام جیرفت بخش سوم ویژه بیماران کرونایی هم راه اندازی شده تا مانند تمام مدت شیوع بیماری به دلیل نبود تجهیزات در منطقه مشکلی ایجاد نشود.

وی با ابراز خرسندی از تأمین داروی موردنیاز بیماران در جنوب کرمان گفت: کرونا بیماری ویروسی است و درمان ها هم کمکی محسوب می شوند و باید طبق ابلاغیه های وزارت بهداشت شیوه های درمان ملاک عمل باشد که در این زمینه مشخص شده و بیمار از زمان پذیرش تا ترخیص چه سیری را طی کند تا نظرات مختلف باعث تردید در بیماران نشود و نباید اذهان عموم را خراب کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر این موضوع که تجربه نشان داده اگر دستورالعمل ها همراه با مراقبت خوب رعایت شود بیش از 96 درصد بهبودی داشته ایم و آمار مرگ و میر حدود سه تا چهار درصد بوده، افزود: اگر اقدامات انجام شده برای درمان  اشتباه بود با مرگ و میر بیشتری روبه رو بودیم.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را برای عبور از موج سهمگین کرونا مقدم بر هر تصمیم دیگری دانست و گفت: ما می دانیم اصناف از نظر اقتصادی مشکلاتی دارند ولی واقعیت این است که بین مرگ و زندگی باید انتخاب کنیم چراکه ویروس به مردم رحم نمی کند و باید دقت کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود تا زنجیره انتقال را هر چه سریع تر قطع  و از این پیک هم با کمترین مشکل عبور کنیم.

مکارم بر ادامه همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: هر روز شاهد گونه جدیدی هستیم که در استان های همجوار ما نیز مواردی مشاهده شده و با وجود این خطرات باید ترددها کنترل شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه شرایط موجود نشان دهنده این است که در قله پیک بیماری کووید19 هستیم که  اگر موارد بهداشتی رعایت شود سیر بیماری نزولی خواهد شد و  بر لزوم  همکاری مردم با کادر بهداشت و درمان همچنان تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: بیش از 95 درصد از کارکنان حوزه سلامت در جنوب کرمان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با ارسال دوز بعدی، با رعایت فاصله گذاری و بدون تجمع واکسیناسیون انجام می شود.

مکارم با رد هیاهوی ایجاد شده درباره واکسن استرازنکا گفت: هیچ موردی از عارضه جدی در اثر واکسیناسیون در بین دریافت کنندگان نداشتیم. این واکسن کمترین عوارض را در کشور داشته البته بروز بعضی از عوارض خفیف مانند همه واکسن ها دور از انتظار نیست. برخی در فضای مجازی مطالبی غیرعلمی منتشر می کنند که باعت سردرگمی مردم  می‌شوند.

وی از تزریق 7000 واکسن در جنوب کرمان خبرداد و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 80 سال براساس اولویت ها در حال انجام است.

مکارم جامعه هدف این دور از واکسیناسیون گروه های سنی را حدود 10 هزار نفر در منطقه جنوب کرمان اعلام کرد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69610
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.