در حاشیه نشست مدیرکل بنیاد مسکن چه اتفاقی افتاد؟

هفته دولت است و هر روز یکی از مدیران، نشست خبری جهت اطلاع‌رسانی عملکرد نهاد خود برای خبرنگاران و به طبع آن اطلاع رسانی مردم، برگزار می‌کند. امروز هم نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن استان بود که نه تنها مدیرش دیر آمد، بلکه از آمارهایی که خبرنگاران می‌خواستند، اطلاعی نداشت.

یکی از موضوعات مهم این نشست، پایلوت شدن کرمان برای طرح اقدام ملی مسکن بود، ظاهرا در این طرح 400هزار واحد در کشور باید ساخته شود که 100هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن است. این که چه تعداد مسکن باید در کرمان ساخته شود هم، هنوز مشخص نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن پاسخ داد: دیشب ساعت 11بود که همکارانم اعلام کردند فرآیند تکمیل سامانه این طرح انجام شده و برای این که بخواهیم اطلاعات بیشتری در اختیار مردم بگذاریم، باید روند ثبت نام صورت گیرد.

حتی یکی از خبرنگاران در جریان این جلسه از مدیرکل پرسید مردم باید تصوری از این طرح داشته باشند تا در آن ثبت نام کنند که سلطانی نژاد به توضیح مختصری از افراد دارای صلاحیت برای استفاده از این طرح اکتفا کرد و سایت این سامانه را هم در اختیار خبرنگاران گذاشت. حال ما به سراغ این سایت رفتیم. Untitled design 3 3

در این سایت، از شرایط و ضوابط طرح اقدام ملی نوشته شده، اما نکته جالبی در این سامانه وجود دارد، وقتی کاربر بر روی گزینه ثبت نام کلیک می‌کند با صفحه‌ای روبرو می شود که در آن نوشته : زمان بندی ثبت نام به زودی اعلام خواهد شد. این درحالی است که 28مرداد ماه معاون مسکن شهری ­بنیاد مسکن ­انقلاب اسلامی اعلام کرد: «سامانه مراحل پایانی را طی می‌کند، در اوایل شهریور ثبت نام به صورت آزمایشی از شهر کرمان آغاز می‌شود بعد از 10 روز استان‌های دیگر به آن اضافه می‌شود، و ­بعد از ثبت نام اولیه متقاضیان، پایش افراد کمتر از یکماه صورت می‌گیرد.»

جواد حق شناس درباره این طرح گفته بود:« افرادی که واجد شرایط هستند، می‌توانند اقدام به ثبت نام در سامانه کنند، البته متقاضیان نیزبه دو دسته تقسیم بندی شده‌اند: افراد دارای زمین و افرادی که فاقد زمین هستند. افرادی که دارای زمین هستند تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و افراد فاقد زمین نیز از اراضی دولتی که در اختیار این طرح است استفاده می‌‌کنند، بطوریکه با سازندگان وارد مذاکره می‌شویم و تا حدودی بر سر قیمت تمام شده به توافق می‌رسیم و در سامانه قیمت‌ها بستگی به نوع پروژه درج خواهد شد. متوسط تسهیلات این طرح  75 میلیون تومان با سود 18 درصد است و تاسقف 100 میلیون تومان نیز می‌رسد و البته بانک مسکن در کنار این تسهیلات جعاله نیزپرداخت می‌کند.»

همچنین در این سایت اعلام شده، افرادی می توانند از این طرح استفاده کنند که حداقل 30میلیون تومان در بانک مسکن سپرده داشته باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33065
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.