استاندار کرمان:


استاندار: آب‌رسانی به بم و بروات به شرط کمبود آب شرب

کرمان‌نو- استاندار کرمان گفت: پروژه انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات تکمیل است و هر زمان مردم با مشکل مواجه شدند آبرسانی به شهرهای بم و بروات انجام می‌شود

به گزارش روز پنج‌شنبه کرمان نو، محمدمهدی فداکار روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات افزود: تصفیه خانه این پروژه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل اینکه  هنوز هوا گرم نشده مردم مشکلی ندارند و هر زمان با مشکل مواجه شویم آبرسانی انجام می‌شود

او اظهارداشت: تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه بوده است و اگر به قیمت امسال بخواهیم محاسبه کنیم نزدیک به دو میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه نیاز بود.

به گفته او در این پروژه آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات تزریق می شود و آب بسیار با کیفیتی است .

استاندار کرمان ادامه‌داد: انتقال آب به شهرهای نرماشیر، فهرج و ریگان نیز مصوب شده و در صورت اجرای مناقصه کار شروع می‌شود.

فداکار گفت: منابع آبی دیگری برای تأمین شهر بم و بروات وجود دارد و این پروژه به دیگر منابع اضافه می شود.

IMG 20230511 065141

 

انتقال آب از سدنسا به دیگر شهرهای شرقی ۷۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد

در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز گفت: آمادگی انتقال آب به شهرهای بم و بروات ن را داریم و برای این پروژه نزدیک به یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

علی رشیدی خاطر نشان کرد: برای فاز دوم این پروژه و انتقال آب به دیگر شهرهای شرقی استان کرمان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

او اضافه کرد: اجزای اصلی این پروژه ۵۷ کیلومتر لوله گذاری به قطر ۱۲۰۰ کیلومتر ، تصفیه خانه آب و خط انتقال که ۵۷ کیلومتر است .

او عنوان‌کرد: ایستگاه پمپاژ و فاز اول تصفیه خانه تکمیل شده در حدی که ۲۵۰ لیتر آب به دو شهر بم و بروات برسانیم .

IMG 20230511 064758

علی رشیدی بیان کرد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان درخواست شده بود که ۲۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و از این میان تاکنون۲۲۷ میلیارد  تومان از خزانه دریافت کرده ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: فاز دوم این پروژه و انتقال آب به شهرهای نرماشیر، فهرج و ریگان نیز به تصویب رسیده است و در حال تصویب مطالعات آن هستیم و ظرف دو ماه آینده مناقصه آن برگزار می‌شود .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104159
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.