در کرمان چند نفر مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شوند؟ | استانداری کرمان بازنشسته ندارد

به دنبال اجرا شدن این قانون قطعا تعدادی از مدیران استانی هم بازنشست خواهند شد. برای اطلاع از تعداد افرادی که در استان مشمول این قانون می شوند با نائب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تماس گرفتیم.

یحیی کمالی پور به «کرمان نو» گفت که بر اساس آماری که از سال قبل داریم 69 نفر از مدیران ارشد استانی مشمول این قانون می شوند.

به گفته نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افرادی که مشمول این قانون می شوند 2 ماه فرصت دارند  که از سمت خود کناره گیری کنند، در غیراینصورت انفصال از خدمت می خورند و حقوق آنها نیز قطع خواهد شد.

غلامرضا نویدی، مدیر کل امور اداری و مالی استانداری کرمان هم به «کرمان نو» گفت که آمار دقیقی از مشمولان این قانون در استان ندارد، اما تاکید کرد که در استانداری کرمان هیچ نیرویی مشمول قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نمی شود.

برای پیگیری بیشتر با مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تماس گرفتیم. همت ایزدی گفت که آمار دقیقی ندارد و در روزهای آینده اگر آماری رسید در اختیار «کرمان نو» قرار می دهند.

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان برای نخستین بار سال 95 در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و 9 روز بعد به تأیید شورای نگهبان رسید.

دو سال بعد نمایندگان به فکر اصلاح قانون افتادند.

دوم مردادماه بود که اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

نمایندگان  در این اصلاحیه اجازه به کارگیری بازنشستگان مشمولان بندهای «د» و «ه» را که شامل استانداران و معاونان استانداران، سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.

پس از تصویب اصلاحات این طرح به شورای نگهبان فرستاده شد و ۲۴ مرداد ماه شورای نگهبان هم مواردی را برای اصلاح دوباره طرح به مجلس ارسال کرد.

ششم شهریورماه نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شوراری نگهبان با اصلاح تبصره یک ماده یک قانون منع به کارگیری بازنشستگان موافقت کردند.

متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح ذیل است:

ماده واحده – تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره 1- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای پنجاه درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 6/6/97 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21/6/97 به تأیید شورای نگهبان رسید و روز گذشته به دولت برای اجرا ابلاغ شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19737
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.