مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان خبر داد


دسترسی یک میلیون نفر در کرمان به آب بهداشتی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان گفت: ۱۱۰ طرح آب شهری و روستایی این استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها خدمات حوزه آب شرب و بهداشتی جمعیت یک میلیون و ۷۱ هزار و ۸۷۷ نفر از مردم را تامین می‌کند.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان افزود: همزمان با هفته دولت افتتاح هفت پروژه آب شهری با اعتبار هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال، باعث دسترسی جمعیت ۹۸۴ هزار و ۱۷۱ نفر جمعیت این استان به آب شده است.

 وی اظهار داشت: همچنین بهره‌برداری از ۱۰۳ طرح آبرسانی روستایی استان کرمان خواهیم داشت که ۸۳۷ میلیارد ریال اعتبار این طرح بوده است.

 مدیرعامل آبفا کرمان اظهار داشت: آبرسانی اضطراری شهر کرمان، آبرسانی به شهر زرند، تامین آب رفسنجان، تصفیه‌خانه نگار، تامین آب فاز دوم مجتمع نَرماشیر، مجتمع چغوکی منوجان و بخش مرکزی فهرج، مجتمع شادیان بافت، آبرسانی روستای تشکر رابُر، تامین آب داوران، حومه شرقی زرند و رفسنجان، خنامان و گلوسالار بخشی از این پروژه‌هاست که در هفته دولت امسال افتتاح می شوند.

 عبدیان تصریح کرد: در نخستین روز از هفته دولت پروژه تامین آب مجتمع محمد آباد شهرستان ارزوئیه شامل احداث یک باب مخزن ۲۰۰مترمکعبی، ساخت سه باب حوضچه محافظ شیرآلات و اتصالات با هدف تامین آب شرب پنج روستا با ۳۱۰ خانوار و هزینه کرد ۸۰۰میلیون تومان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا افتتاح شد.

 مزایای فاضلاب برای رفسنجان، بافت و رابُر

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه‌های متمادی اظهار امیدواری کرد: طی روزهای آینده،‌ خبرهای خوشی درباره اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای رفسنجان،بافت و رابر شنیده شود.

 عبدیان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اعتقاد دارد که احداث و توسعه شبکه فاضلاب در شهرستان‌های استان کرمان منشا برکات فراوانی برای شهروندان و صنعت استان است و مطابق استانداردهای جهانی، وجود شبکه فاضلاب در هر شهر یکی از نمادهای توسعه یافتگی آن شهر محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: این شرکت در سال جاری تمامی تلاش خود را به منظور اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای فاقد این شبکه به کار گرفته است و با عنایت به تنگناهای مالی و چالش‌های نقدینگی در شرکت آب و فاضلاب، شرکت آبفا استان کرمان بر آن شده تا از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و عمومی را به منظور مشارکت در احداث شبکه فاضلاب شهرهای مختلف استان به کار گیرد.

 بدیان در ادامه عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمان برای احداث شبکه فاضلاب شهرهای رفسنجان،‌ بافت و رابر پس از درج آگهی‌های جذب سرمایه گذار، در حال رایزنی و ترغیب شرکت‌های بزرگ صنعتی، معدنی و سازمان‌های عمومی به منظور مشارکت در مناقصه‌های مربوطه و در نهایت عقد قرارداد برای شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مذکور است.

 مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان یادآور شد: ما دست یاری سرمایه گذاران استان و کشور را به منظور انجام طرح‌ها و پروژه‌های آب و فاضلاب استان کرمان، به گرمی می‌فشاریم و از حضور و مشارکت آن‌ها در اجرای پروژه‌های این شرکت استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108017
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.