ادامه احداث «خطوط ایمن دوچرخه» در انتظار تصمیم شورای ترافیک

مسیر ایمن دوچرخه سواری در کرمان که از خیابان سپه آغاز شد از کدام خیابان ادامه پیدا می کند؟ در صورت ادامه مسیر از جایی به جز خیابان سپه آیا این مسیر جمع آوری می شود؟

روند ساخت «خط دوچرخه‌سواری» یا بهتر است بگوییم «خطوط ایمن دوچرخه» مدتی است در شهر کرمان آغاز شده است.

۳ ماه قبل بود که اولین خط ایمن دوچرخه کرمان در خیابان سپه ساخته و در همان ابتدا با چالش های مختلفی رو به رو شد.

در حالی که پلیس راهور اعتقاد به ایمن نبودن مسیر ایجاد شده داشت،‌ شهرداری احداث مسیر را بر طبق طرح جامع شهری عنوان کرد.

در نهایت اما شهرداری کرمان و پلیس راهور موضوع را به شورای ترافیک استان بردند و با دیگر کارشناسان به تفاهم رسیدند.

به گفته شهردار منطقه سه کرمان که مجری این طرح بود پس از مشورت و هم‌اندیشی، قرار شد شهرداری، دو و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری دیگر تا پارک مطهری را ایجاد کند.

اما از آن جایی که طرح فعلی ایجاد شده ناقص بوده و فقط از ابتدا و انتهای خیابان سپه است عملا مورد استفاده ی شهروندان قرار نمی گیرد. و لازم است در ادامه تکمیل این مسیر در دستور کار قرار بگیرد.

با این وجود هفته های گذشته خبرهایی از ادامه این مسیر در دیگر نقاط شهر کرمان به گوش رسید.

در همین رابطه شهردار کرمان از امکان‌سنجی اجرای مسیر دوچرخه در خیابان هزارویکشب و بلوار حمزه خبر داد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که پلیس راهور با ادامه مسیر در خیابان مطهری مخالف کرده است.

سلمان متحدین روابط عمومی شهرداری کرمان در رابطه با تکمیل طرح مسیر دوچرخه سواری خیابان سپه می گوید: مسیر دوچرخه سواری خیابان سپه قرار است در نهایت از یک طرف به پارک مطهری و از یک طرف به میدان مشتاق و از طرفی با یک انشعاب به خیابان امام و بلوار ۲۲ بهمن برسد.

وی ادامه داد: پلیس راهور استان با ادامه مسیر در خیابان مطهری مخالفت کرد. در حالی که رییس پلیس راهور شهرستان در جلسه طرح و بررسی مسیر حضور داشته و موافقت کرده بود. و از طرفی در طرح جامع ترافیک نیز مسیر وجود دارد.

متحدین افزود: در نهایت قرار بر این شد شهرداری مسیرهای دوچرخه سواری را به شورای ترافیک اعلام کند و پلیس راهور وضعیت اولویت بندی انجام مسیرهای دوچرخه سواری را مشخص کند. اما مسیرهای کلی تایید شده و تغییر نمی کند.

روابط عمومی شهرداری کرمان در رابطه با مسیر خیابان سپه نیز گفت: در خیابان سپه بحث بر ادامه پروژه در خیابان مطهری بود که بر این اساس تصمیم بر عهده پلیس راهور گذاشته شد.

متحدین عنوان کرد:‌ صحبت هایی بر سر جمع کردن مسیر خیابان سپه نیز شد که شهرداری مخالفت کرده و اعلام کرد شاید شورای ترافیک همین مسیر را به عنوان اولویت انتخاب کند و با توجه به هزینه انجام شده جمع آوری غیر معقول است.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد در بحث ادامه مسیر خیابان سپه تصمیم نهایی در شورای ترافیک گرفته شود.

انجام ناقص بخشی از یک طرح کامل مورد قبول نیست

فرشاد رئیس شورای شهر کرمان نیز در رابطه با پروژه مسیر دوچرخه سواری می گوید: در ۵ منطقه شهر کرمان بر اساس مصوبه شورای ترافیک ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.

وی در مورد نحوه احداث مسیر ها ادامه داد: نظر شورا این است که مسیرها باید طوری انجام شود که ابتدا و انتهایی داشته و قابل استفاده مردم باشد.

فرشاد در زمینه وضعیت مسیر خیابان سپه نیز گفت: قرار شد این موضوع در کارگروه ترافیک تصمیم گیری شود و اگر کار ادامه مسیر خیابان سپه در حال حاضر وجود ندارد این مسیر نیمه کاره جمع شود.

وی تاکید کرد: «انجام ناقص بخشی از یک طرح کامل مورد قبول نیست و باید طوری باشد که مورد استفاده مردم قرار بگیرد.»

حالا سرنوشت ادامه «خطوط ایمن دوچرخه» شهر کرمان در انتظار تشکیل شورای ترافیک و تصمیم پلیس راهور است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56515
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.