دیدگاه رئیس شورای بردسیر پیرامون استیضاح شهردار

محمد نخعی  افزود: اطمینان می دهم که در شورا هیچ کار مغایر با قانونی در زمینه برکناری شهردار بردسیر انجام نشده و شورا بر اساس ماده 73 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مصوب سال 1375 و اصلاحیه های بعدی آن عمل کرده است.
آن طور ک ایرنا نوشته وی در خصوص اعتراض 2عضو شورای شهر به روند برکناری شهردار گفت: ما کار خود را قانونی انجام داده ایم.
نخعی افزود: در ماده 73 توضیح داده که طرح سئوال از شهردار توسط شورا انجام می شود و چنانچه یک سوم اعضا از پاسخ شهردار قانع نشدند، مجددا از رییس شورا درخواست می کنند تا در جلسه دیگری شهردار حضور یابد و پاسخگوی سئوالات باشد.
وی گفت: پس از جلسه دوم وقتی شهردار پاسخ داد، شورا باید در رابطه با عزل و ابقای شهردار رای گیری کند و با رای دو سوم اعضای شورا به برکناری، شهردار برکنار می شود.
وی با توضیح اینکه تمامی این مراحل در شورای شهر بردسیر انجام گرفته، تصریح کرد: بعد از برکناری شهردار، شورا فرد جدیدی از کارکنان شهرداری را به عنوان سرپرست معرفی می کند که این شخص حداکثر تا سه ماه می تواند سرپرست باقی بماند.
نخعی با اشاره به انتخاب محمدباقر سلمانی به عنوان سرپرست شورا افزود: در فاصله این سه ماه شورا باید شهردار جدید را انتخاب کند.
شورای شهر بردسیر در پایان دوره چهارم پس از برگزاری یک جلسه استیضاح پرحاشیه، با رای 5 نفر از 7 عضو خود رای به برکناری ع. شهسواری شهردار فعلی داد و محمد باقر سلمانی را به عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرد.
براساس این گزارش 2نفر از اعضای شورا روند برکناری شهردار را غیرقانونی می دانند .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11581
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.