رئیس انجمن هتلداران استان کرمان:رقم اقامت در هتل ها کم است

سید علی معین زاده: استاندارد سازی هتل های این استان در حال انجام است و تلاش داریم تا پایان سال تمامی هتل ها در چرخه استاندارد قرار گیرند.

معین زاده به ایرنا گفته با بررسی هایی که گروه های کارشناسی انجام می دهند، درصدد رفع ایرادات و نقایص هتل ها و مهمانپذیرها هستیم.
وی اظهار کرد: اینک 32هتل و 30 مهمانپذیر در سراسر استان کرمان فعالیت دارند، هرچند در سالهای اخیر شاهد تعطیلی چندین مهمانپذیر به دلیل استقبال نکردن مسافر بودیم.
رئیس انجمن هتلداران استان کرمان گفت: مراکز اقامتی غیر مجاز ضربه بزرگی را به گردشگری می زند و متاسفانه کمتر شاهد برخورد با این اماکن هستیم.
وی با اشاره به جاذبه های ثبت جهانی و ملی کرمان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان گردشگری در استان، متاسفانه ورود گردشگر داخلی و خارجی هنوز به حد انتظار نیست.
معین زاده با بیان اینکه گردشگری یک زنجیره است افزود: هتل یکی از اجزای این زنجیره را تشکیل می دهد و نباید توپ ناکار آمدی را فقط به زمین هتل ها و مهمانپذیرها بیاندازیم و سایر دستگاه ها و متولیان نیز باید به کامل و بهتر شدن وضعیت کمک کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و صدور ویزای فرودگاهی، هیچ پرواز خارجی به مقصد کرمان انجام نمی شود و باید از راه اندازی پرواز خارجی برای تسهیل ورود گردشگران خارجی حمایت کرد.
وی گفت: در بحث زیر ساخت ها کارهای بزرگ و زیادی در حوزه گردشگری استان در حال انجام است اما در بخش حمل و نقل و ترابری برای ورود گردشگران به کرمان ضعف های جدی وجود دارد.
معین زاده بیان کرد: متوسط اقامت و ماندگاری گردشگران ما در کرمان تقریبا یک شب است که باید متوسط اقامت گردشگران در کرمان بالا برود.
وی تصریح کرد: در نوروز امسال چهار میلیون و 300 هزار نفر وارد کرمان شدند و تنها 300 هزار نفر از آنها در استان اقامت کرده اند که عدد پایینی است و ضروری است که با برنامه ریزی و کارشناسی جاذبه ها را برای ماندگاری گردشگران افزایش داد.
رئیس انجمن هتلداران استان کرمان ادامه داد: تقاضا و رقابت سالم در زمینه گردشگری بویژه هتل و اقامتگاه ها موجب رونق این صنعت سود آور خواهد شد.
وی تاکید کرد: گردشگران خارجی با مطالعه و آگاهی معمولا به کرمان سفر می کنند و جاذبه های تاریخی و طبیعی را با شناخت قبلی بازدید می کنند و زمانی که چرخه گردشگری بطور کامل و صحیح عمل کند شاهد شکوفایی گردشگری استان خواهیم بود.
معین زاده بیان کرد: با توجه به کمبود آب و برخی مشکلات در صنعت و کشاورزی، گردشگری جایگزین خوبی برای بخش اشتغال و درآمد استان است و تقویت بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه روستاهای کرمان مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است تصریح کرد: باید زیرساخت ها مهیا و ارتقا داده شود و کیفیت افزایی در دستور کار قرار داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.