رئیس دادگستری کرمان: مردم باید به راحتی با مسئولان قضائی ارتباط داشته باشند

حجت‌الاسلام حمیدی گفت:دم باید به راحتی با مقامات قضایی ارتباط داشته باشند و این امر در افزایش توفیقات دستگاه قضایی موثر خواهد بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با جمعی از روحانیون و فرهیختگان استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه برای نیل به اهداف خود نیاز به همفکری، همراهی و همکاری همه اقشار جامعه دارد، اظهار داشت: از این رو تاکید می‌شود که دستگاه قضایی هر چه بیشتر مردمی شود.

وی با بیان اینکه در راستای مردمی شدن دستگاه قضائی تاکنون گام‌های خوبی در سطح استانی و ملی برداشته شده که باید توسعه یابد، افزود: مردم باید به راحتی با مقامات قضایی ارتباط داشته باشند و این امر در افزایش توفیقات دستگاه قضایی موثر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی ملجاء رسیدگی به تظلمات است و باید به پرونده‌های ورودی رسیدگی کند، ادامه داد: لازم است با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه برای نیل به اهداف خود نیاز به همفکری، همراهی و همکاری همه اقشار جامعه دارد، گفت: از این رو تاکید می‌شود که دستگاه قضایی هر چه بیشتر مردمی شود.

حمیدی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه تولید پرونده می‌کند و برای کاهش آن باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها است که ترویج فرهنگ صلح و سازش در دستگاه قضایی مطرح شده است، تاکید کرد: باید تلاش کرد که اختلافی پیش نیاید و اگر پیش آمد، بر مبنای صلح و سازش رفع خصومت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، افزایش دانش حقوقی و قضایی و فقهی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیج حقوقدانان استان کرمان طرح هر مسجد یک حقوقدان را در دست اجرا دارد که منجر به افزایش آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم می‌شود.
وی بر همکاری فرهیختگان در پیشگیری از وقوع جرم، تاکید کرد و گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی، تعداد زندانیان، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و …. از موضوعاتی است که باید با همکاری اندیشمندان و فرهیختگان درباره آنها برنامه‌ریزی کرد.

حمیدی استفاده از نیروهای نخبه را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و ضمن تاکید بر لزوم برخورد مناسب قضات با مردم، افزود: هیچگونه برخورد نامناسب با مردم توجیه پذیر نیست و از این رو باید تلاش شود که قضات و کارکنان همواره با اخلاق نیکو با مردم برخورد کنند و بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی به نحوی رفتار کنند که از مدار عدالت خارج نشوند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90033
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.