رفع مشکلات محور رودبارجنوب به ایرانشهر از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری شد

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری به منظور رفع مشکلات محور شریانی جنوب این استان به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: رفع مشکلات محور رودبارجنوب به ایرانشهر از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، منصور شکرالهی افزود: با مساعدت وزیر راه و شهرسازی تامین اعتبار برای بازسازی و ترمیم محور رودبار جنوب – زهکلوت – ایرانشهر انجام شد.

وی طول این محور ارتباطی را ۳۰۲ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: این محور شریانی واقع در مسیر رودبار جنوب به ایرانشهر با احداث سه دستگاه پل بازسازی و ترمیم شد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزانه به طور میانگین یک تا ۲ هزار وسیله نقلیه از این مسیر جنوب استان کرمان وارد استان سیستان و بلوچستان می شود.

وی به آخرین وضعیت محور شریانی رودبار جنوب به ایرانشهر اشاره و تصریح کرد: قراداد بازسازی و ترمیم این محور شریانی و احداث سه دستگاه پل منعقد شده و در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان قرار گرفته است.

شکرالهی افزود: فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار برای احداث و بازسازی پل های جمهوری، کلان ظهور و اجرای واریانت های مربوطه در حال برگزاری است که پس از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آنها آغاز خواهدشد.

شکرالهی به بازسازی پل بن رود در محور مناطق فنوچ به کتیچ اشاره کرد و گفت: این پل بین مرز جنوب استان کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بوده که با رایزنی نمایندگان شهرستان های جنوبی این دو استان پهناور، قرارداد احداث این طرح منعقد شده و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.

وی از تعیین تکلیف پل های آسیب دیده محور شریانی زهکلوت به ایرانشهر خبر داد ‌و گفت: احداث پل رحمت آباد با چهار دهانه هفت متری دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده که با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه احداث پل چاه بیت با ۱۰ دهانه ۱۰ متری در کیلومتر ۸۳ محور رودبار جنوب زهکلوت ایرانشهر در حال انجام است، افزود: این طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان هم اکنون پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی دارد.

وی به پل ورودی شهر زهکلوت نیز اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی این پل شامل احداث ۲۰ دهانه ۱۰ متری در کیلومتر ۷۵ محور رودبار جنوب زهکلوت – ایرانشهر با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان در مرحله ابلاغ قرارداد و تجهیز کارگاه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94801
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.