رودخانه فهرج باید احیاء شود

فرماندار فهرج گفت: پیگیرحق آبه رودخانه فهرج هستیم تا بتوانیم آن را احیاءکنیم با توجه به وزش باد در منطقه می توان نیروگاه‌ بادی راه اندازی کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرماندار فهرج در نشست خبری که با اصحاب رسانه در فرمانداری فهرج برگزار شد گفت: پیگیر حق آبه رودخانه فصلی فهرج هستیم تا آن را احیا کنیم.

فرماندار فهرج در این نشست در زمینه نپذیرفتن مصدومان تصادفات در بیمارستان فهرج گفت: نپذیرفتن مصدومان تصادفات در بیمارستان فهرج به دلیل نبود جراح عمومی است. این بیمارستان جراح عمومی جذب نکرده است.

فرماندار فهرج افزود: با پیگیری‌هایی که با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشتم ان شاءالله از طرف وزارت بهداشت موضوع تقسیم پزشکان طرحی صورت می گیرد.

سعید نیا بیان داشت: پزشک متخصص برای بیمارستان فهرج هم دیده شده و ان شاءالله با جذب پزشک متخصص و رفع مشکل جزئی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان، مصدومان تصادفات جاده‌ای هم در بیمارستان فهرج پذیرش می‌شوند.

فرماندار فهرج در رابطه با گلایه مندی مردم در زمینه راه اندازی نشدن جایگاه سوخت حوالی میدان توحید گفت: شهرستان فهرج دارای ۴ جایگاه توزیع فرآورده‌های نفتی است. ۲ جایگاه در بخش نگین کویر، یک جایگاه در بخش مرکزی و یک جایگاه در شهر فهرج در مسیر جاده بین المللی است.

او اظهار داشت: من از هنگام مسئولیتم با جدیت پیگیر راه اندازی جایگاه سوخت میدان توحید شهر فهرج بودم، در این زمینه جلسات متعددی با نورالدینی مسئول بخش فرآورده‌های نفتی داشتم.

سعید نیا می‌گوید: این جایگاه می‌بایست یکسری موافقت نامه و مجوز‌ها را دریافت می کرده و به هرحال این اتفاق رخ نداده است. اکنون پرونده این جایگاه در اداره کل راه و شهرسازی است بزودی یکی از مجوز‌های لازم را اخذ می‌کند که بعداً با انتشار در جراید از طریق اداره ثبت اسناد بتوانیم کار‌های این جایگاه را پیش ببریم.

سعید نیا اظهار کرد: بنظرم در دو سه ماه آینده افتتاح این پمپ بنزین رقم می خورد.

فرماندار فهرج گفت: اعتباراتی که به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد براساس جمعیت است شهر فهرج طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیتی حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر داشته و تا سرشماری بعدی همین مقدار اعتبار به شهر داده می‌شود باتوجه به مهاجرت روستاییان به مرکز شهر فهرج و برگشت افرادی که در شهرستان‌های دیگر زندگی می‌کردند به فهرج و افزایش جمعیت طی این ۶ سال، ما خدماتی به مردم ارائه می‌دهیم که بیش از جمعیتی است که اعلام کردند.

او بیان داشت: در این رابطه جلساتی با مسئولان استان داشتم و پیگیری‌هایی نیز داشتیم اعتباراتی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقداماتی برای عمران شهر انجام دهیم ما در شهر فهرج بسیاری از زیرساخت‌های لازم را نداریم بسیاری از معابر شهر فهرج خاکی است.

فرماندار فهرج با اشاره به سفر روز گذشته معاون عمرانی استاندار کرمان به فهرج گفت: در سفر معاون عمرانی استاندار توانستیم اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای کارخانه آسفالت بگیریم. برای معابر شهر فهرج نیز هزار و ۵۰۰ تن آسفالت بگیریم.

او افزود: اکنون ۱۴۰ تن آن به شهر فهرج منتقل شده و بزودی در شهر فهرج نهضت آسفالت را خواهیم داشت.

ساماندهی گلزار شهدای شهر فهرج

حسین سعیدنیا برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر فهرج نیز گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهر فهرج ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است و باتوجه به سفر رئیس جمهور و اعتباراتی که در اختیارات ادارات مربوطه گذاشته شده سعی خواهیم کرد اعتباراتی برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص دهیم.

سعید نیا در ادامه گفت: من در سفر خرداد ماه استاندار محترم این قضیه را مطرح کردم و از استاندار کرمان خواستم در شهرستان فهرج نیروگاه‌های بادی خصوصا در محور شورگز راه اندازی شود. همچنین شهرستان فهرج بیش از ۳۵۰ روز در سال آفتاب دارد اگر از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کنیم می‌توانیم به منابع برقی پایداری برسیم و دیگر شاهد افت ولتاژ نباشیم.

او در زمینه راه اندازی دیگر بانک در فهرج هم گفت: اقدامات برای راه اندازی بانک مسکن و رفاه و ملت انجام شده و راه اندازی بانک مسکن و رفاه و ملت در دستور کار است.

فرماندار فهرج همچنین در زمینه نگهداشت جمعیت، جلوگیری از مهاجرت و اشتغال جوانان فهرجی گفت: یکی از کار‌هایی که می تواند جلوی مهاجرت از شهرستان را بگیرد اشتغال است جلسات متعددی را در زمینه اشتغال جوانان برگزار کردیم تعهد اشتغال شهرستان امسال هزار و ۸۳ مورد است که تا کنون ۴۵۲ مورد محقق شده است. اما دنبال این هستیم که فهرج را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم. ما در خدمت سرمایه گذاران هستیم زمین و تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا اتفاقی در زمینه اشتغال رقم بخورد.

فرماندار فهرج در زمینه آماده‌سازی موکب اربعین حسینی در شهرستان و پذیرایی از زائرین اربعین گفت: امسال شاهد حضور بیش از ۱۵۰ هزار زائر خارجی از سمت پاکستان، هند و افغانستان هستیم. برنامه‌هایی را در این زمینه درنظر گرفتیم. در ورودی شهر فهرج موکب مشخص کردیم از این موکب بازدید کردم و هیچ مشکلی در زمینه استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین نداریم.

حق آبه رودخانه فصلی فهرج

فرماندار فهرج همچنین در رابطه با حق آبه رودخانه فهرج و خشک شدن این رودخانه فصلی گفت: رودخانه‌ای که در شمال فهرج بوده در گذشته بسیار سرسبز بوده است. در اثر خشکیدن و خشکسالی که در سال‌های گذشته رخ داده دیگر شاهد آب در بستر این رودخانه نیستیم و پوشش گیاهی رودخانه درحال نابود شدن است. شاهد چندین آتش سوزی در سال‌های گذشته در این رودخانه بودیم. با مسئولان آب منطقه‌ای استان مطرح کردم در دیدگاه اول مطرح شد حوزه آبریز این رودخانه قسمتی نبوده که سد نساء احداث شده است. پیگیر حق آبه رودخانه هستیم تا بتوانیم آن را احیا کنیم.

فرماندار فهرج در زمینه رسیدن آب سد نساء به فهرج هم گفت: آب سد نساء تقریبا بصورت خام به بم و بروات رسیده است. باید در این رابطه تصفیه خانه‌های بزرگی زده شود و یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور همین بحث آبرسانی به شهر بروات، بم و سایر شهرستان‌های شرقی استان بود. وزیر نیرو هم در سفر به بم قول دادند که آب سد نساء برای آشامیدن به شهر فهرج هم برسد. البته حدود ۷ ماه قبل هم این خبر خوب را نماینده محترم مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای شهر فهرج عنوان کردند. پیش بینی من طبق صحبتی که با مسئولین داشتم این است که طی دو سال آینده آب آشامیدنی سد نساء به شهر فهرج خواهد رسید.

بهسازی و زیبا سازی ورودی شهر فهرج

فرماندار فهرج در زمینه بهسازی و زیبا سازی ورودی شهر فهرج هم بیان داشت: حدود ۷۰۰ میلیون تومان برای رفع نقاط حادثه خیز ورودی شهر در نظر گرفتیم این اعتبار در اختیار اداره راهداری گذاشته شده است. زیر سازی و ساماندهی ورودی شهر فهرج از سمت نعیم آباد نیز انجام شده و با قیری که جذب شده رفیوژ بلوار زده می‌شود.

فرماندار فهرج در زمینه اجرای برنامه جاده سبز برای تردد مسافران در منطقه شورگز گفت: با ایجاد کمربند سبز بین شورگز و فهرج شاهد کاهش خطرات طوفان خواهیم بود و این موضوع را با رجبی مدیر کل منابع طبیعی‌و آبخیزداری استان مطرح خواهم کرد.

او گفت: در سرشماری قبلی تصمیم بر این بوده که روستای رکن آباد را به شهر الحاق کنند این اتفاق نیافتاده و این روستای تاریخی نه جز محدوده شهر است و نه کد آبادی دارد. مکاتبه کردیم با تقسیمات کشوری استانداری ان شاءالله بزودی کد آبادی احیا می‌شود و ما خدمت را در قالب بخشداری مرکزی به این روستا ارائه می‌دهیم.

سعید نیا می‌گوید: مسجد ورودی شهر از طریق اداره اوقاف مدیریت می‌شود و مطالبه بحق مردم فهرج این است که اداره اوقاف و امور خیریه که سال ۹۵ یا ۹۶ بسته شده و آز آن موقع راه اندازی نشده، راه اندازی شود در این راستا جلساتی با حجت الاسلام جلالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان داشتیم که بزودی اداره اوقاف شهرستان راه اندازی شود.

فرماندار فهرج همچنین گفت: امسال یک میلیارد تومان برای مساجد شهرستان گذاشتیم و از این اعتبار بخشی را هم به مسجد ورودی شهر اختصاص می‌دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96209
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.