فرماندار بم:


روستای دارستان و بخش عمده ای از کویر به بم الحاق یافت

فرماندار بم از الحاق انتزاعی که در سطح شهرستان بم اتفاق افتاده خبر داد و گفت:روستای دارستان و بخش عمده ای از کویر که ریگ های یلان در آن واقع شده به شهرستان بم الحاق شده است.

هادی شهسوارپور روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بم افزود: مصوبه این الحاق که هفته گذشته ابلاغ شد باعث افزایش ۲ و نیم برابری وسعت شهرستان بم شده است که این الحاق ها جزو توابع بخش بروات قرار گرفتند .

او افزود: بخش عمده ای از کویر ظرفیت که ثبت جهانی است به بم اضافه شده و این ظرفیت ویژه ای را ایجاد می کند و باید برنامه ریزی لازم برای استفاده از این ظرفیت داشته باشیم .

شهسوارپور ادامه داد: با توجه به قابلیت های قبلی شهرستان بم از جمله وجود ارگ تاریخی بم ،باغ شهر جهانی و قنوات ثبت شده جهانی بم و کوچه باغ هایی که در این منطقه وجود دارد می تواند پایه و اساس توسعه صنعت گردشگری در سطح شهرستان بم را فراهم کند.

او توضیح داد: در مصوبه هیئت دولت نیز منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان منطقه محروم معرفی شده است که این منطقه ضمن داشتن قابلیت های قبلی همچنین سرمایه گذارانی که در این منطقه فعالیت کنند بیشترین معافیت مالی به آن ها تعلق می گیرد .

فرماندار بم تصریح کرد: همه می دانیم باید در بحث اشتغال فعالیت داشته و سرمایه گذاری صورت گیرد زیرا سرمایه گذاری در منطقه تحول و توسعه را ایجاد می کند که این توسعه هم نیازمند یکسری زیرساخت ها است تا برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد شود.

معرفی منطقه ارگ جدید به عنوان منطقه محروم

او می گوید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده بخش خصوصی خودرو معرفی شده است و همچنین در قرارداد بین ایران و چین برای توسعه قطعه سازی در این منطقه ظرفیت های لازم دیده شده است.

شهسوارپور عنوان کرد: کمبود زمین منطقه ارگ جدید هم در حال حل شدن است و نیاز زمین برای توسعه این منطقه هم در اختیار مجموعه ارگ جدید قرار می گیرد .

از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم

او به ظرفیت های شهرستان بم در بحث معدن اشاره کرد و گفت:تاکنون سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام شده است و نگاه ما باید بسیار آینده نگر و طولانی باشد زیرا حمایت از سرمایه گذار به راحتی اتفاق نمی افتد و با کوچکترین مشکلی در صورت حمایت نشدن سرمایه گذار به راحتی می رود.

به گفته او ایجاد یک شغل بسیار مهم است زیرا کسی قدر شغل می داند که خودش شغل ایجاد کرده و جایگاه شغل را می فهمد.

فرماندار بم افزود: به طور متوسط باید سالانه بین ۲ هزار و ۵۰۰ الی ۳ هزار شغل ایجاد کنیم و اگر این شغل در بخش صنعت، فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش که از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزوده دارد، باشد باید به ازای هر شغل طبق برآورد سال ۹۹ یک میلیارد تومان هزینه شود .

شهسوارپور خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت ها ، روشهای سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیستند همچنین باید از ظرفیت های بی نظیر در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال استفاده بهینه داشته باشیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78798
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.