رییس جمهور بزودی ۱۷۰۰ واحدمسکونی را در کرمان افتتاح می کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان امروز در نشست با خبرنگاران خبر داد: یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح های مختلف از جمله مسکن مهر و اقدام ملی به مرحله بهره برداری رسیده اند که ۲۳ مردادماه امسال در مراسمی ویدیو کنفرانفسی توسط حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح خواهند شد

به گزارش « کرمان نو» علی حاجی زاده با بیان این مطلب که استان کرمان در حوزه طرح اقدام ملی مسکن در جایگاه خوبی قرار دارد افزود: پروژه های زیادی از سال ۹۷ در قالب طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان آغاز شده که ۵۰۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۵۴۰ واحد دیگر هم به زودی آماده تحویل به مردم هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: ۲۱۴ هکتار زمین از طریق واگذاری اراضی دولتی مورد استفاده طرح اقدام ملی قرار گرفت و عملیات اجرایی این طرح در اغلب شهرهای استان به شکل قراداد با کارگزاری آغاز شده و مابقی درمرحله عملیاتی قرار گرفته است.

وی افزود: در پی تصمیم شورای ملی مسکن، با مساعدت مردم واریز وجوه به حساب ها در بانک مسکن انجام شود که کار اجرایی به سرعت بیشتری پیش رود.

تایید افراد ثبت نام شده نسبت به میانگین کشوری کم است

حاجی زاده اضافه کرد: ۳۳ هزار ۶۴۱ نفر متقاضی در استان تا به امروز در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند که ۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر از آنان واجد شرایط تشخیص داده شدند و در تایید افراد ثبت نام شده نسبت به میانگین کشور عقب هستیم و حداکثر ثبت نام یک هزار و ۵۰۰ نفر نهایی شده است.

وی افزود: این افراد باید جهت تایید مدارک ثبت‌نام به ادارات راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه، تعهدنامه رسمی را تحویل و پس از احراز هویت، تاییدیه در سامانه و افتتاح حساب در بانک مسکن، متقاضیان نسبت به واریز ۴۰ میلیون تومان اقدام کنند.

مشکلات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان و سیرجان رفع شد

دبیر شورای مسکن استان کرمان اضافه کرد: طرح اقدام ملی مسکن استان کرمان با مشکل تامین آب در برخی مناطق ازجمله شهر کرمان و سیرجان روبرو شد و این مشکل با حضور شرکت آب و فاضلاب و دستگاه های مرتبط پیگیری و مشکل سیرجان رفع شد.

وی تصریح کرد: مشکل بخشی از اراضی دولت در غرب شهر کرمان نیز رفع شده و برای بخشی از شهر موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حاجی تاکید کرد: تامین آب اراضی اقدام ملی مسکن در ضلع شرقی کرمان همچنان پابرجا است که بخشی از آن متعلق به فرهنگیان است و برای تامین مسکن سه هزار نفر از متقاضیان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تکمیل شبکه آبرسانی به منابع شرکت آب و فاضلاب نیازمندیم

وی اضافه کرد: برای تکمیل شبکه آبرسانی به منابع شرکت آب و فاضلاب نیاز داریم که اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان آمادگی پیگیری آن را دارد و این امر از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: تمامی اراضی طرح اقدام ملی مسکن در داخل محدوده قانونی شهر قرار دارند و خدمات دهی به آنان جزو وظیفه ذاتی دستگاه های خدمات‌رسان محسوب می شود که باید با کاربری مسکونی خدمات زیربنایی را تامین کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تفاهم نامه وزیر راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تمامی شهرها و استان ها صورت گرفته لذا واگذاری با اولویت تامین زمین اراضی در اختیار ستاد اجرایی انجام می شود.

وی افزود: از مجموع ۶۵ هکتار زمین طرح اقدام ملی مسکن استان کرمان، ۲۵ هکتار با دریافت مصوبه کمیسیون ماده پنج، کاربری مسکونی دریافت کردند و با هماهنگی شهرداری کارهای سند در حال انجام است.

سالانه ۲۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی کرمان احیا می شود

حاجی زاده با بیان اینکه برنامه توسعه عمران شهر کرمان در سال های گذشته تدوین شده گفت: شهر کرمان نزدیک به ۱۳ هزار هکتار است لذا بازنگری توسعه عمران کرمان را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ قانون احیای بافت های فرسوده در سالهای اخیر این وظیفه طبق قانون برنامه ششم توسعه برعهده دولت قرار گرفت که سالانه ۲۷۰ هکتار از سکونتگاه های غیر رسمی مورد احیا قرار گیرد و بر این اساس سطح زندگی باید متوسط کیفیت خدمت در داخل شهر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: در بودجه سنواتی وزارت راه و شهرسازی اقداماتی در این راستا انجام داده و در قانون برنامه ششم توسعه نیز این تکلیف برعهده تمامی دستگاه های اجرایی گذاشته شده که باید اعتباراتی در جهت احیای بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی هزینه کنند.

وی افزود: ۲۱ محله در استان کرمان به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار مورد تصویب ستاد قرار گرفته و عملیات های اجرایی آن انجام شده است.

پروژه راور- کرمان نیازمند اعتبارات است

حاجی زاده عنوان کرد: پروژه کرمان – راور جزو طرح های جهش تولید است که اعتبار خوبی امسال دریافت کرده اما به اعتبارات بیشتری نیاز دارد. با کمک پیمانکاران و امکان تامین منابع مورد نیاز می توان بخش های بیشتری از طرح راهسازی کرمان – راور را به بهره برداری برسانیم و در این راستا ۲۰ کیلومتر تا شهریورماه امسال تکمیل خواهد شد و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=53434
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.