دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست استان کرمان:


ساعات کار پایگاه‌های واکسیناسیون در ایام نوروز تغییری نمی‌کند

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست استان کرمان درباره مراکز واکسیناسیون گفت: خدمت به بیماران کرونایی در ایام نوروز ادامه دارد ضمن آنکه تغییری در ساعات کار پایگاه های واکسیناسیون ایجاد نشده است و حتی روز عید این مراکز تزریق واکسن کرونا را خواهند داشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر محمد صابری درباره طرح سلامت نوروزی گفت: این طرح از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب که طرح بهداشتی از ۱۶ اسفندماه آغاز شده است، تصریح کرد: این طرح به صورت ضربتی توسط همکاران بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی استان در حال اجراست و بازدید از کلیه مغازه ها، رستوران ها و اماکن عرضه کننده مواد غذایی به طور مستمر و فشرده در کلیه مناطق شهری و روستایی استان ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست استان کرمان از اقدامات حوزه غذا و دارو در این ایام سخن به میان آورد و اظهار کرد: بازدید و نظارت بر کلیه داروخانه ها انجام می شود تا داروخانه ها خدمات لازم را به مردم ارائه دهند. همچنین بر کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی نظارت کامل صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ۱۷۳ پایگاه جاده ای شهری، سه پایگاه اورژانس هوایی و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان‌مان هستند گفتنی است که پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای در حاشیه جاده ها و در مکان های پرتردد صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها نیز از ساعت ۱۶ الی ۲۲ مستقر هستند.

صابری از فعال بودن کلیه اورژانس های بیمارستان های دولتی-دانشگاهی، خصوصی، نظامی، تامین اجتماعی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: بخش های ویژه و اورژانس همه بیمارستان ها به صورت ۱۰۰ درصد و بخش های عادی همه بیمارستان ها به غیر از بیمارستان های خصوصی کاملا فعال هستند اما بیمارستان های خصوصی به غیر از بخش های اورژانس و ویژه، سایر بخش های آنها باید حدود ۵۰ درصد تخت های آنها فعال باشد و به بیماران خدمت ارایه دهند.

وی افزود: در ورودی شهرهای بزرگ نیز کمپ های سلامت نوروزی برپا می شود و همکاران ما در آنجا مستقر هستند و به مسافران مشاوره و خدمات لازم ارائه می دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86483
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.